پرواز هزاران پروانه بر فراز گلخانه‌ای در قونیه ترکیه


یکی از گلخانه‌های استان قونیه ترکیه میزبان هزاران پروانه و گونه‌های مختلف گیاهی است.

باغچه-گلخانه پروانه‌ها در قونیه ترکیه به‌عنوان بزرگترین فضای پروازی این مخلوقات زیبا علاوه بر مکانی برای پرورش 12 نوع گیاه، دارای قابلیت پاکسازی هوای محیط‌های بسته نیز است.

با توجه این ویژگی گلخانه مذکور در لیست ناسا قرار گرفته است. در آرشیو این موسسه نام گیاهان مورد استفاده در این گلخانه جهت تصفیه هوا به چشم می‌خورد.

پرواز هزاران پروانه بر فراز گلخانه‌ای در قونیه ترکیه

افزون بر حضور 5 الی 10 هزار پروانه در این باغچه 195 نوع گیاه دیگر نیز در آن پرورش می‌یابد. هاکان بابااوغلو از کارشناسان این مرکز در مصاحبه با خبرنگار آناتولی گفت:

"یک گروه شش نفره از کارشناسان برای مراقبت از گیاهان در اینجا فعال هستند. کیفیت هوا در زندگی پروانه ها موثر است. برای همین علاوه بر سیستم تهویه از حضور این گیاهان نیز استفاده می کنیم.

پرواز هزاران پروانه بر فراز گلخانه‌ای در قونیه ترکیه

از این گیاهان در خانه و دفاتر نیز می‌توان استفاده کرد. به خصوص سیستم های خنک کننده فضای دفاتر و اداراترا آلوده تر می کنند. استفاده از این گیاهان به تمیزتر شدن هوای این فضاها کمک می کند".

او درباره نام برخی از این گیاهان نیز اظهار داشت: «Nephrolepsis exaltata» یا همان پله عشق به ترکی به همراه «Philodendron selloum» و «Sansevieria laurentii» از جمله گیاهان اکسیژن‌ساز پرورش‌یافته در این گلخانه به شمار می‌روند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما