مخالفت همتی با اخذ مالیات از درآمدهای ارزی بانک مرکزی


مخالفت همتی با اخذ مالیات از درآمدهای ارزی بانک مرکزی

نمایندگان مجلس پس از مخالفت رییس کل بانک مرکزی با بند مربوط به اخذ مالیات از درآمدهای ارزی این بانک، با ارجاع این بند به کمیسیون تخصصی برای بررسی بیشتر موافقت کردند.

از اینستاگردی سایت طلا دیدن فرمایید. آخرین مدل ها و مصنوعات طلا و جواهر

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 7 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بند 6 طرح یک فوریتی اصلاح قانون بودجه سال 1397 کل کشور، پس از استماع اظهارات مخالفان و موافقان، با ارجاع این بند برای بررسی و اصلاحات بیشتر با 148 رای موافق، 5 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.


بند 6 طرح مذکور در رابطه با این بود که بانک مرکزی جمهوری اسلامی همانند دستگاه های دولتی و بانک ها نسبت به واریز مالیات علی الحساب و سود سهام بودجه مصوب به صورت یک دوازدهم در هر ماه اقدام کند.
در این رابطه، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی با مخالفت نسبت به بند 6 طرح اصلاح قانون بودجه 97، گفت: در این طرح 18 هزار و 600 میلیارد تومان سود از بابت خرید و فروش ارز برای بانک مرکزی پیش بینی شده که قطعا اگر این بند در مجلس تایید و تصویب شود بانک مرکزی مجبور است که بابت سود محقق نشده، مالیات بپردازد.


وی ادامه داد: اجرای بند 6 طرح اصلاح قانون بودجه 97 قطعا موجب افزایش 6 تا 7 درصدی پایه پولی و نقدینگی در پایان سال می شود. همتی با بیان اینکه نتیجه عملکرد ارزی بانک مرکزی حدود دو هزار و 400 میلیارد تومان منفی بوده است، گفت: به هیچ وجه بانک مرکزی به درآمدهای پیش بینی شده مجلس دست نخواهد یافت و قطعا در نظر گرفتن چنین اعتباراتی در بودجه برای بانک مرکزی اقدامی اشتباه است.
در ادامه این نشست، محمد حسینی سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در دفاع از مصوبه این کمیسیون گفت: از نظر کمیسیون درآمدهای پیش بینی شده در طرح اصلاح قانون بودجه 97 برای بانک مرکزی قابل تحقق است و ما با تصویب بند 6 این طرح در مجلس زمینه را برای احصاء شدن این درآمدها و اعتبارات فراهم می کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه