باید درباره سهمیه‌ها و تعداد دانشجویان رشته دندانپزشکی بازنگری کنیم


نمکی در پیام اینستاگرامی نوشت: باید درباره سهمیه‌ها و تعداد دانشجویان دندانپزشکی، بازنگری و از توسعه ناموزون جلوگیری کنیم.

باید درباره سهمیه‌ها و تعداد دانشجویان رشته دندانپزشکی بازنگری کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیام اینستاگرامی به موضوع اهمیت سلامت دهان و دندان اشاره کرد.

پیام اینستاگرامی نمکی به شرح زیر است؛

سال ۶۹ که به عنوان معاون بهداشت به وزارت بهداشت آمدم، اولین کارم راه اندازی دفتر بهداشت دهان و دندان بود، در عرصه دندانپزشکی باید نگاه و رویکرد ویژه‌ای داشته باشیم و باید از دندانپزشکی به سمت سلامت دهان و دندان حرکت کنیم.

اولین تقاضای من از دکتر لاریجانی، معاون آموزشی، این بود که باید نیرو‌های رده میانی با رویکرد بهداشتی برای دهان و دندان تربیت کنیم که آموزش‌های همگانی در بخش بهداشت دهان و دندان تقویت شود؛ هر قدر بر روی تربیت نیرو‌های بهداشتی برای بهداشت دهان و دندان، آموزش همگانی و سیستم ارجاع در نظام شبکه، هزینه کنیم، کار درستی انجام داده‌ایم.

نمکی با اشاره به اینکه بهترین محیط برای انجام کار بهداشت دهان و دندان، مدرسه است، گفت: باید در مورد سهمیه‌ها و تعداد دانشجویان رشته دندانپزشکی، بازنگری کرده و از توسعه ناموزون جلوگیری کنیم. البته باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که مردم در عرصه دندانپزشکی کشور، احساس ناامنی نکنند که برای این کار باید به پیشگیری اهمیت بیشتری دهیم و از سوی دیگر، در اصلاح تعرفه‌ها و نظام بیمه‌ها اقداماتی انجام دهیم.

باید درباره سهمیه‌ها و تعداد دانشجویان رشته دندانپزشکی بازنگری کنیم

انتهای پیام/

ضرورت توجه به سلامت دهان و دندان ایرانیان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!