رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از نحوه توزیع بسته حمایتی دولت به شدت انتقاد کرد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: به دنبال نوسانات قیمت ارز و افزایش لجام گسیخته تورم ، دولت تصمیم گرفت تا با ارائه بسته حمایتی، بخشی از مشکلات معیشتی مردم را برطرف کند.

وی افزود: در ابتدا تاکید بر این بود که این بسته در میان اقشار آسیب پذیر توزیع شود، سپس نمایندگان دولت در جلسه غیر علنی مجلس تاکید کردند که این بسته به تمام خانوارهایی که درآمد زیر 3 میلیون تومان در ماه دارند، پرداخت خواهد شد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در جلسه ای که با نمایندگان دولت داشتیم، اعلام گردید این بسته در دو مرحله میان خانوارها توزیع شود، اما در عمل دیدیم که هیچ یک از تعهدات دولت عملی نشده است. به صورتی که امروز مجلس نسبت به نحوه توزیع بسته حمایتی دولت به شدت انتقاد دارد.

پورابراهیمی گفت: دولت می گوید که این بسته را در میان افراد دارای بیمه تامین اجتماعی که حقوق زیر 3 میلیون تومان در ماه دارند، توزیع کرده و می کند، اما هنوز تکلیف تعداد کثیری از شهروندانی که از هیچ نوع خدمات بیمه ای برخوردار نبوده و شاغل نیستند، معلوم نیست.

وی ادامه داد: باید دولت برای توزیع بسته حمایتی ابتدا اقشار ضعیف را مد نظر قرار می داد، اما ابتدا به کارمندان بسته حمایتی داده شد، سپس بازنشستگان و در آخر هم می گویند این بسته را در میان کارگران دارای بیمه تامین اجتماعی توزیع کرده اند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 5 میلیون نفر در کشور تحت پوشش هیچ بیمه ای نبوده و شاغل نیستند، گفت: تکلیف این افراد چیست؟ آیا چون بیمه تامین اجتماعی ندارند، نباید به آنها بسته حمایتی تعلق گیرد؟ به طور قطع این افراد بیش از دیگران نیازمند بسته حمایتی دولت هستند.

پورابراهیمی اظهار داشت: همچنین خانواده هایی را سراغ داریم که زن و مرد هر دو شاغل هستند و هر دو آنها نیز بسته حمایتی را دریافت کرده اند. به عبارتی خانواده نیازمند از این بسته محروم بوده، در مقابل خانواده هایی هستند که دو بار بسته حمایتی را دریافت کرده اند!

وی گفت: این شرایط نشان می دهد که دولت آمار دقیقی از افراد جامعه در اختیار ندارد و بانک های اطلاعاتی ما بسیار ضعیف است.

پورابراهیمی در پایان تاکید کرد: ما به این شیوه به شدت انتقاد داریم و به دولت اعلام کرده ایم که نحوه توزیع بسته حمایتی به هیچ عنوان مناسب نیست و باید اصلاح شود.