فرهنگسرای ملل تهران


منطقه یک شهرداری تهران در بلندای شهر تهران در دامنه های جنوبی رشته کوههای البرز قرار گرفته است. این منطقه از برخوردار‌ترین مناطق تهران به‌جهت داشتن منابع طبیعی، میراث فرهنگی و تاریخی به‌شمار می‌آید. این منطقه دارای 10 ناحیه شهرداری و 23محله شهری است. مساحت منطقه بدون احتساب حریم 64 کیلومترمربع و با احتساب حریم […] نوشته فرهنگسرای ملل تهران اولین...

منطقه یک شهرداری تهران در بلندای شهر تهران در دامنه های جنوبی رشته کوههای البرز قرار گرفته است. این منطقه از برخوردار‌ترین مناطق تهران به‌جهت داشتن منابع طبیعی، میراث فرهنگی و تاریخی به‌شمار می‌آید. این منطقه دارای ۱۰ ناحیه شهرداری و ۲۳محله شهری است. مساحت منطقه بدون احتساب حریم ۶۴ کیلومترمربع و با احتساب حریم منطقه حدود ۲۱۰ کلیومتر مربع است و حدود ۴۴۵ هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کنند.
فرهنگسرای ملل که در وسط بوستان زیبای قیطریه قرار دارد، از سال ۱۳۷۳ شروع به فعاتیت کرده و در حال حاضر تبدیل به یک مرکز مهم فرهنگی هنری و آموزشی با بازه گسترده ای از خدمات آموزشی و فرهنگی برای ساکنان منطقه شده است.، این مرکز دارای امکاناتی از قبیل کتابخانه،نگارخانه،سالن همایش و کلاسهای آموزشی مختلف می باشد.
۱-سالن فرهنگ:این سالن با ۱۱۰ متر مربع مساحت،دارای سن با مساحت ۲۴ متر مربع،و ۸۵ صندلی ثابت است که تا ۳۰ صندلی قابل افزایش ا ست،
امکانات این سالن شامل میکسر ، باند ،سیستم صوتی،پرده نمایش سیار،و سیستم گرمایشی و سرمایشی است.د راین سالن برنامه های مناسبتی زیادی اجرا می شود و هر هفته میزبان عده زیادی از شهروندان است.
اکران فیلم،اجرای موسیقی و تئاتر و برگزاری جشنها از عمده برنامه های این سالن است.
۲-این نگارخانه ها در ورودی فرهنگسرای ملل قرار گرفته و و آنجا را به صورتی چشم نواز برای مراجعه کنندگان در آرورده است ،این گالری هر هفته میزبان هنرمندان است و متقاضیان برای استفاده از نگارخانه ها باید لوح فشرده آثار خود را به مسول نگارخانه تحویل دهند.
۳-واحد آموزش فرهنگسرای ملل:این واحد برگزاری کلاسهای مختلف علمی ،هنری،فرهنگی در رده های سنب مختلف را برعهده دارد.
این واحد با بیش از ۵۰ عنوان کلاس در فصول مختلف آماده ارائه خدمات به شهر وندان است.
۴-واحد کانونهای فرهنگسرای ملل:این واحد در جهت سامان بخشیدن به واحدهای مردم نهاد در حوزه های عمومی و تخصصی به شناسایی ، و رسمیت بخشیدن و سامان دهی به این تشکلها می پردازد.
هر تشکل غیر رسمی در منطقه می تواند با مراجعه به فرهنگسرا ی ملل و معرفی زمینه فعالیت خود مجوز فعالیت رسمی دریافت دارد.
آدرس: بزرگراه آیت ا …صدر بلوار قیطریه بوستان قیطریه فرهنگسرای ملل
تلفن : ۲۲۲۱۲۳۹۲

منابع : ویکی پدیا , سازمان فرهنگی هنری شهر تهران

فرهنگسرای ملل تهران
فرهنگسرای ملل تهران

پربازدیدترین ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه