شروع پرورش یک هزار بلدرچین از یک اتاق 12 متری!


شروع پرورش یک هزار بلدرچین از یک اتاق 12 متری!

اگر سرمایه اولیه زیادی ندارید ولی درعوض حاضرید برای داشتن یک شغل سودآور، شب و روز بدون نق‌زدن کار کنید، اگر از بودن در کنار پرنده‌ها حالتان بد نمی‌شود و در مقابل عاشق آنها هستید و علاوه بر آن دنبال یک شبه پولدار شدن هم نیستید، یک پیشنهاد خیلی خوب برایتان داریم؛ پرورش بلدرچین.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، کافیست بخواهید کاری را شروع کنید و برای عده ای استخدامی ایجاد کنید، ناخودآگاه در کنار تلاش و پشتکار خدا هم انسان را برای رسیدن به هدفی که در ذهن دارد، کمک می کند، و راهی مسیری می شوی که آغازش را توکل بر خدا، میانه اش را تلاش و پشتکار و پایانش را به دست روزگار و همت خود و خرید مردم می سپارد.


کمال مرصادی یکی از کارآفرینان موفق استان کردستان در حوزه ی تولید بلدرچین است که توانسته در این راه برای بیش از 10 جوان اشتغالزایی ایجاد کند و به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تولید بلدرچین در استان کردستان فعالیت کند.

شروع پرورش یک هزار بلدرچین از یک اتاق 12 متری!


وی تمرکز بر مشاغل بومی و همچنین تکیه بر پتانسیل های محلی را یکی از زمینه های کارآفرینی در استان کردستان می داند، وی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: کمال مرصادی، کارشناس ارشد تغذیه طیور و از سال 1394 نیز واحد عرصه کارآفرینی شده ام و چون رشته ی تخصصیم مهندسی کشاورزی و علوم دامی گرایش تغذیه طیوربود در زمینه ی تولید و پرورش بلدرچین وارد کار شدم و کارم را با سرمایه ده میلیون تومانی و از یک اتاق 12 متری و استخر 70 متری که ر مزرعه خودمان داشتیم را تغییر کاربری دهم و روی این استخر را پوشاندم و 1000 قطعه بلدرچین را به 10 هزار قطعه افزایش دادم.

شروع پرورش یک هزار بلدرچین از یک اتاق 12 متری!



مدیر مزرعه بلدرچین تخم طلا تصریح کرد: اگر قبلا در زمینه تخم خوراکی کار می کردم اما امروز با توسعه و ارتقا واحد تولیدم در زمینه جوجه یک روزه, تخم نطفه دار و موالید فعالیت می کنم.



این فارغ التحصیل کردستانی ادامه داد: بعد از مدتی دستگاه جوجه کشی با ظرفیت 10 هزار قطعه را ساختم و تخم بلدرچین ها را وقتی داخل دستگاه جوجه کشی قرار میدهیم تبدیل به جوجه میشود و در سن 45 روزی به بلوغ میرسند و در این موقع جنسیت مشخص میشود و جوجه ای که نر باشد کشتار میشود و ماده ها را برای تخم گذاری به قفس می فرستیم.

شروع پرورش یک هزار بلدرچین از یک اتاق 12 متری!


وی به چالش ها و موانع پیش روی یک کارآفرین در شرایط اقتصادی و اجتماعی کنونی اشاره کرد و گفت: چالش های بسیاری در این زمینه با کار ما در ارتباط است اما یکی از مهم ترین انها بروکراسی پیچیده اداری می باشد که واقعا باعث دردسر و دل سردی جوانان و اهل فن می گردد، مورد بعدی قابل اشاره نوسان شدید بازار و عدم نظارت و کنترل بر بازار و وجود دلال یا واسطه گر می باشد که به نوعی فرایند توزیع را مختل کرده است.


مشکلات بانکی و درصد سود بالا ، حمایت نکردن سرمایه درگردش و در نظر گرفتن یارانه ، تامین مواد اولیه در تهیه ی نهاده های دامی ذرت و سویا از جمله ی چالش های دیگر در این حوزه به شمار می رود.


وی ادامه داد: درخواست ما از مسئولین استان ، حذف بروکراسی اداری و رفع موانع تولید، حذف و یا کنترل دلالان از بازار ،حمایت تسهیلات بانکی با درصد کم و تنفس دار، ایجاد کارگروه و جلسات متعدد با کارافرین استان و حمایت از صادرکنندگان محصولات به خارج از کشور می باشد که نیاز است تا حدی به آنها رسیدگی شود.

شروع پرورش یک هزار بلدرچین از یک اتاق 12 متری!


وی به اشتغالزایی تولید بلدرچین اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به صورت مستقیم هفت نفر ولی به صورت غیر مستقیم ده ها نفر با این شغل در حال تعامل هستند.


وی تاکید کرد: به نظر من اگر جوانان ما در رشته ای که تخصص دارند آستین ها را بالا بزنند و با همت و تلاش وارد عرصه عمل شوند هیچ موقع تن به کار کارمندی نمیدهند و هیچ موقع حاضر نمیشوند که برای کسی کار کنند بلکه خودشان کارفرمای خودشان می شوند.


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته