آخرین تحولات بازار میوه و صیفی/تب قیمت سبزی و خیار در بازار بالا رفت


آخرین تحولات بازار میوه و صیفی/تب قیمت سبزی و خیار در بازار بالا رفت

کارگر، از افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت انواع سبزی و خیار در بازار خبر داد.

آخرین تحولات بازار میوه و صیفی/تب قیمت سبزی و خیار در بازار بالا رفتاسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: هم اکنون قیمت خیار و انواع سبزی نسبت به هفته گذشته با نوساناتی در بازار روبروست.

وی از افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت سبزی در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو سبزی خوردن ۳ تا ۴ هزار و ۵۰۰ و سبزی جور (پلو، آش، قورمه) ۲ تا ۳ هزار تومان است.

کارگر، نبود سبزی در اطراف شهر را دلیل اصلی گرانی برشمرد و گفت: با توجه به آنکه برخی ارقام سبزی همچون جعفری، گشنیز و تره از جنوب، ریحون از اصفهان و ترب از شمال تامین می‌شود، از این رو افزایش هزینه حمل و نقل و وقوع سیل در جنوب کشور دلیل اصلی گرانی به شمار می‌رود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران نرخ هر کیلو انار را ۴ تا ۹ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو انگور ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار، پرتقال جنوب ۵ تا ۹ هزار، پرتقال شمال ۲ تا ۴ هزار، خرمالو شمال ۳ تا ۵ هزار، خرمالو کن ۵ تا ۹ هزار، سیب لبنانی زرد ۴ تا ۹ هزار، سیب لبنانی قرمز ۳ تا ۹ هزار، کیوی ۴ تا ۹ هزار، گریپ فروت تو سرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ و لیموشیرین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو موز با نرخ ۹ تا ۱۱ هزار، نارنگی یافا ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، نارنگی بندری ۷ تا ۱۳ هزار، نارنگی تخم پاکستانی ۴ تا ۸ هزار، هندوانه یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ و خربزه ۲ تا ۶ هزار تومان در میدان عرضه می‌شود.

این مقام مسئول از افزایش قیمت خیار در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو خیار بوته‌ای و گلخانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان بوده که به سبب سرما نسبت به هفته اخیر ۳۰ تا ۴۰ درصد گران شده است.

کارگر قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: همچنین قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه ۴ تا ۷ هزار، پیاز زرد ۲ تا ۳ هزار و ۲۰۰، پیاز قرمز ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، ترب سفید یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، ترب سیاه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، سیر خشک ۴ تا ۱۰ هزار، لیمو ترش سنگی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، نارتج یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، شلغم یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، سیب زمینی یک هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با اشاره به قیمت انواع صیفی در میدان اظهار کرد: هر کیلو فلفل تند ریز با نرخ ۳ تا ۶ هزار، فلفل دلمه سبز ۷ تا ۱۰ هزار، کاهو پیچ سالادی ۳ تا ۴ هزار، کدوحلوایی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کدو مسمایی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کلم بروکلی ۳ تا ۷ هزار، گوجه فرنگی بوته‌ای ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی گلخانه ۴ تا ۸ هزار، کلم سفید ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کلم قرمز ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، لوبیا سبز ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ و هویج ۲ تا ۳ هزار و ۲۰۰ تومان در میدان عرضه می‌شود.

کارگر در پایان تصریح کرد: با توجه به فراوانی تولید پیش بینی می‌شود که اگر حوادث غیر مترقبه‌ای همچون سیل و آسیب به مزارع سبزی در جنوب کشور پیش نیاید، آرامش تا ۲۵ اسفند بر مزارع حاکم است.
انتهای پیام/

بازار میوه تا ایام پایانی سال نوسان چندانی نخواهد داشت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟