بسیاری از پرونده‌های قضایی از بی‌صبری نشأت گرفته‌اند


بسیاری از پرونده‌های قضایی از بی‌صبری نشأت گرفته‌اند

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: بسیاری از پرونده‌هایی که در دادگاه‌ها جریان دارند از عدم کنترل خشم و نداشتن صبر نشأت گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام هادی صادقی در نخستین همایش استانی صبر که با محوریت ترویج فرهنگ صلح و بخشش و تجلیل از اسطوره‌های صبر در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزارشد، اظهارکرد: ویژگی‌هایی چون صبر، صلح و بخشش همواره مورد توجه جوامع انسانی بوده است.

وی افزود: بخشش و صبر از دیرباز در ایران جایگاه ویژه‌ای داشته است ایرانیان انسان‌های باگذشتی بودند و با مدارا و مهربانی با یکدیگر برخورد می‌کردند. پس از ورود اسلام به این سرزمین نیز این خصوصیات در مردم تقویت شد چرا که اسلام دین عطوفت، مهربانی و بخشایش است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه بیان کرد: اسلام از پیامبر خود به عنوان پیامبر عطوفت و مهربانی یاد می‌کند، پیامبری که با اخلاق حسنه‌اش توانست عرب‌های دوره جاهلیت را تغییر دهد.

صادقی ادامه داد: فرهنگ ایرانی- اسلامی انسان را به مهربانی، گذشت، و صلح دعوت می‌کند، برای عده‌ای که سعی دارند اسلام را دین خشونت معرفی کنند باید پیامبر اکرم را مثال بزنیم فردی که هیچگاه آغازگر جنگ نبود و هرگاه دست به شمشیر برده برای دفاع از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالمان بوده است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در ادامه بر تقویت صبر و ضرورت کنترل خشم تاکید کرد و گفت: خشم گاهی بر انسان غلبه می‌کند اما انسان باید یاد بگیرد که بر این خشم مسلط شود، خشم کلید تمام بدی‌هاست، انسانی که نمی‌تواند بر خشمش مسلط شود مسیر بسیاری از زشتی‌ها را برای خود باز می‌کند.

وی اضافه کرد: عدم کنترل خشم نه تنها به فرد آسیب می‌رساند بلکه اطرافیان و جامعه نیز از این موضوع ضرر می‌بینند و جامعه دچار آشفتگی می‌شود باید بدانیم که اگر بتوانیم بر خشم خود چیره شویم و صبر پیشه کنیم خداوند نیز ما را یاری می‌کند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: در حال حاضر بسیاری از پرونده‌هایی که در دادگاه‌ها جریان دارند از عدم کنترل خشم و نداشتن صبر نشأت گرفته‌اند چون بی صبری و شتاب قدرت تشخیص و عمل درست را از انسان می‌گیرد و انسانی که در این حوزه ضعف داشته باشد قطعاً نتیجه مطلوبی در انتظارش نخواهد بود.

صادقی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ صبر را در جامعه ترویج کنیم، گفت: این مهم باید در بین کارکنان دادگستری نیز گسترش یابد اعضای خانواده دادگستری باید بدانند که در عین صلابت و اقتدار گاهی می‌توان تواضع و بخشش داشت و در حوزه‌هایی که قانون اجازه داده است گذشت پیشه کرد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در پایان با تأکید بر اهمیت گسترش بخشایش حسینی، صبر زینبی و صبر فاطمی در فضای مجازی از جوانان خواست که این کلیدواژه‌ها را هشتگ کنند و افزود: پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد ملی صبر برای مشارکت‌های مردمی در این زمینه آماده است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !