به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مستند چهار قسمتی" نشان افتخار"با موضوع جایگاه زن ایرانی در پیشرفت انقلاب اسلامی و البته توانمندیهای زنان در حوزه های مختلف در گروه اجتماعی و فرهنگی شبکه دو تولید می شود.

مجتبی احمدی تهیه کننده و کارگردان این مستند تلویزیونی میگوید: نمیتوان جایگاه زنان را که امروز دوشادوش مردان در جامعه فعالیت می کنند نادیده گرفت و نمی شود پیشرفت حضور زنان در عرصه های مختلف را در چهل سال اخیر ندید چرا که حضور درخشان زنان در عرصه ورزش، سیاست، علم و حتی اقتصاد با آمار و ارقام مشخص قابل بررسی است.

احمدی می گوید: در یک مجموعه مستند کوتاه قطعا نمیتوان به جایگاه زن در چهل سال اخیر تمام و کمال پرداخت اما می شود با نمایشی گزارش طور در یک مجموعه مستند چهارقسمتی با ارائه گوشه ایی از اقدامات و پیشرفت به این نکته رسید که در چهل سال اخیر بستری مناسب برای پیشرفت، رشد و شکوفایی خلاقیت و استعداد و توانمدی زن ایرانی در هر گونه ایی وجود داشته است.

تهیه کننده مستند نشان افتخار می افزاید: به حضور سیاسی زنان در راس کار دقت کنید، زنان هنرمند را در عرصه های مختلف از جمله سینما و تئاتر رصد کنید، میزان کسب مدال در مسابقات مختلف را بررسی کنید، به لحاظ مدارج علمی از ورود به دانشگاه گرفته تا اختراعات و اکتشافات و ... را ملاحظه نمایید و حتی در حوزه های اقتصادی ، پزشکی و ... زن ایرانی رابا تمرکز دنبال کنید تا متوجه شوید در چهل سال اخیر زنان گاهی از مردان اطراف خود نیز پیشی گرفته و به بدون کوچکترین محدودیت برای رسیدن به اهداف شان مسیری پر تلاش را طی نموده اند.

احمدی معتقد است زن ایرانی حتی در جبهه ها و در طول دوران دفاع مقدس هم نقشی تاثیر گذار داشته و در کنار نقش موثر و مهم مادری و همسری توانسته است به عنوان یک سرمایه اجتماعیدوشادوش مردان در اعتلای کشور قدم محکم بردارد.

مجتبی احمدی درباره تیم تولید این مجموعه مستند به یک اتاق فکر پویا اشاره کرد و گفت بهزاد عادلی ، محمد مبین و یاسر صادقی مشاوران محتوایی این مجموعه مستند هستند، آزاده مختاری، محمدرضا پشوتن، سمانه مقدم در حوزه های تخصصی اجتماعی، ورزشی و سیاسی در کنار این اثر فعال هستند، محمد علی راد در شناسایی زنان فعال در استان های مختلف با پروژه همکاری دارد وعلی ناصری و مژگان رسولی از اعضای گروه پژوهش این مستند محسوب می شوند.

مدیریت هنری و تصویری این مستند برعهده میثم سوری است و علی کرمانی کار تدوین و صداگزارییاین مجموعه فیلم مستند را با تیمش پیش می برد.

مستند " نشان افتخار " به زودی روی آنتن شبکه دو سیما می رود.