جیب فرابورس با پول کارمزد معاملات پًر شد


جیب فرابورس با پول کارمزد معاملات پًر شد

فرابورس در پایان دوره عملکرد 10 ماهه امسال خود توانسته 30 میلیارد و 243 میلیون تومان درآمد از کارمزد معاملات شناسایی کند که نسبت به کل درآمد این محل در سال مالی قبل از افزایش 50 درصدی حکایت دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرابورس ایران در پایان عملکرد 30 روزه دی ماه امسال از محل درآمد حق درج و پذیرش،کارمزد معاملات و دریافت حق عضویت و دسترسی کارگزاران به سامانه معاملات به درآمدی شش میلیارد و 461 میلیون و یکصد هزار تومان دست یافته که منجر به رشد 13 درصدی کل درآمدهای شناسایی شده از محل‌های مذکور در پایان پاییز سال جاری شده است.

به این ترتیب مجموع درآمد عملیاتی شناسایی شده فرابورس از اول سال جاری تا پایان دوره مالی منتهی به پایان دی ماه امسال بالغ بر 55 میلیارد و 381 میلیون و 200 هزار تومان شده که 40 درصد فراتر از کل درآمد عملیاتی شناسایی شده در سال مالی قبل است.

مجموع درامدهای عملیاتی شناسایی شده این شرکت در پایان دوره عملکردی 12 ماهه سال مالی قبل به 39 میلیارد و 577 میلیون و 400 هزار تومان رسیده بود.

بر اساس این گزارش ، فرابورس در پایان دوره عملکرد 10 ماهه امسال خود توانسته درآمدی 30 میلیارد و 243 میلیون تومانی از محل کارمزد معاملات شناسایی کند که نسبت به کل درآمد این محل در سال مالی قبل از افزایش 50 درصدی حکایت دارد.

درآمد حاصل از کارمزد معاملات برای فرابورس در دی ماه سال جاری معادل سه میلیارد و 774 میلیون و 900 هزار تومان بوده است.

از محل حق درج و پذیرش شرکت‌ها در تابلوی معاملات فرابورس نیز این شرکت طی عملکرد 10 ماهه منتهی به پایان دی ماه سال جاری درآمدی 10 میلیارد و 535 میلیون و 700 هزار تومانی را شناسایی کرده است. کل درآمد کسب شده برای فرابورس از این محل در 30 روزه دی ماه امسال معادل یک میلیارد و 95 میلیون و 800 هزار تومان بود.

فرابورس از محل دریافت حق عضویت و دسترسی کارگزاران به سامانه معاملات خود نیز در 10 ماهه منتهی به 30 دی 97 به درآمدی 14 میلیارد و 602 میلیون و 500 هزار تومانی دست یافته است که نسبت به کل درمد های حاصل از این محل در سال قبل با افزایش 20 درصدی روبرو است.

در دی ماه امسال فرابورس ایران از کارگزارهای فعال دارای مجوز فعالیت در این بازار مبلغ یک میلیارد و 590 میلیون و 400 هزار تومان تحت عنوان حق عضویت و دسترسی به سامانه را دریافت کرده است.

به گزارش فارس، درآمد شناسایی شده فرابورس تا پایان دی ماه سال جاری در حالی است که این شرکت بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده خود تا پایان عملکرد 9 ماهه منتهی به 30 آذر 97 توانسته با رشد 14 درصدی درآمدهای غیر عملیاتی نسبت به دوره مشابه ، به رقمی بالغ بر 15 میلیارد و 74 میلیون و 900 هزار تومان دست یابد.

از این رقم معادل 7 میلیارد و 218 میلیون و 300 هزار تومان به عنوان سود سپرده بانکی و مبلغ 7 میلیارد و 354 میلیون و 200 هزار تومان به عنوان سود مشارکت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

با توجه به کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی در سال گذشته، فرابورس تمرکز سرمایه گذاری‌های غیر عملیاتی خود از محل سود سپرده‌های بانکی را به صندوق‌های سرمایه گذاری تغییر داده است. بر همین اساس با وجود کاهش 35 درصدی سود سپرده‌های نزد بانک‌ها در مقایسه با عملکرد 9 ماهه پارسال ، اما سود مشارکت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای فرابورس به افزایش 473 درصدی درآمدها از این محل تا پایان عملکرد سه ماهه سوم امسال انجامیده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...