جشنواره شانزدهم افتتاحیه ندارد


جشنواره شانزدهم افتتاحیه ندارد

آن‌قدر که اخبار مر‌بوط‌به شانزدهمین جشنواره فیلم فجر دستخوش تغییر شد و با اطلاعات نشست خبری جشنواره همخوانی نداشت، از اینکه حتی بنویسیم در آستانه چهار روز مانده به جشنواره فیلم فجر... مرددیم.


شهرآرا آنلاین - ضحی زردکانلو| روز گذشته در ستون ثابت روزنامه شهرآرا که به آخرین اخبار جشنواره فیلم فجر مشهد می‌پردازد، از رونمایی پوستر جشنواره بدون اعلام فهرست‌ فیلم‌ها و وضعیت نامعلوم زمان خرید بلیت جشنواره نوشتیم، اما آنچه امروز در گفت‌وگو با محمدرضا محمدی، دبیر جشنواره، متوجه شدیم، این است که برگزاری مراسم افتتاحیه نیز برخلاف آنچه جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفته بود، لغو شده است: «افتتاحیه نداریم و به‌جای آن، مراسم اختتامیه داریم که ١٨بهمن به احتمال زیاد در سینماهویزه برگزار می‌شود.» او درباره دلیل برگزار نشدن مراسم افتتاحیه می‌گوید: «بنا داریم مثل سال گذشته از مردم نظرسنجی کنیم که اگر این کار انجام شود، نتیجه نظرسنجی را در اختتامیه اعلام می‌کنیم. جشنواره اصلی در تهران است، بنابراین ستاد جشنواره به این نتیجه رسید که بین افتتاحیه و اختتامیه، تنها یکی را برگزار کند.» بر این اساس، روز دهم بهمن نه خبری از افتتاحیه خواهد بود و نه خبری از اکران یکی از فیلم‌های جشنواره سودای سیمرغ.

محمدی همچنین تنها اطلاعاتی که از جدول فیلم‌های جشنواره شانزدهم می‌دهد، درباره تعداد فیلم‌هاست: «توافق اولیه ما با تهران، نمایش ١١ تا ١۴فیلم بوده است که احتمالا ١٢فیلم را داشته باشیم و مابقی را باید خریداری کنیم.»

حال سوال اصلی اینجاست که چه تعداد از این ١٢فیلم و آن ٢٢فیلمی که وعده‌اش داده شده است، جزو جدول سودای سیمرغ است؟ سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر با اکران ٣۶فیلم همراه است که ٢٢فیلم در بخش سودای سیمرغ و مابقی در بخش نگاه نو و مستند به رقابت می‎پردازند و فهرست فیلم‌هایی که به مشهد می‌رسد، از هر سه بخش جشنواره انتخاب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا