وزارتخانه‌ها اجازه هزینه‌کردن از بودجه خود در بازسازی عتبات را ندارند


وزارتخانه‌ها اجازه هزینه‌کردن از بودجه خود در بازسازی عتبات را ندارند

جلال مآب گفت: از نظر شرعی و قانونی، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها اجازه هزینه‌کردن از بودجه خود در بازسازی عتبات را ندارند.

وزارتخانه‌ها اجازه هزینه‌کردن از بودجه خود در بازسازی عتبات را ندارند
به گزارش فانوس، محمد جلال مآب جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در نشست روسای ستاد‌های بازسازی عتبات وزارتخانه‌ها، نهاد‌ها و تشکل‌ها که به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، گفت: نمونه یکی از کمک‌های تخصصی مورد انتظار ما از مثلاً وزارت امور اقتصادی و دارایی، گنجاندن گزینه کمک به بازسازی عتبات در اپلیکیشن‌های بانکی و دستگاه‌های خودپرداز است.

وی با بیان اینکه از نظر شرعی و قانونی، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها اجازه هزینه‌کردن از بودجه خود در بازسازی عتبات را ندارند، افزود: از وزرای محترم و مسئولان این بخش‌ها دعوت می‌کنیم متناسب با رشته فعالیت مجموعه متبوع خود، به زائران ائمه اطهار، خدمات تخصصی ارائه کنند.

وی با اشاره به ارتقاء شاخص‌های علمی و تخصصی کشور در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: توان علمی بالایی در وزارتخانه‌ها و شهرداری‌ها وجود دارد که می‌توان از این پتانسیل علمی و فنی در زمینه بازسازی عتبات و خدمت به زائران ائمه اطهار علیهم السلام استفاده کرد.

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به حضور چندهزار نیروی متخصص و مهندس ایرانی در پروژه‌های توسعه حرم‌های مطهر گفت: صدور ویزا‌های کوتاه مدت از سوی سفارت عراق، سبب تاخیر در برنامه زمانبندی پروژه‌ها شده است لذا از وزارت امور خارجه می‌خواهیم تا مشکل اخذ روادید کاری و بلندمدت برای نیرو‌ها و عوامل اجرایی ستاد بازسازی عتبات را حل کند.

وی یکی دیگر از مصداق‌های کمک‌های تخصصی وزارتخانه‌ها به بازسازی عتبات را فعال کردن ظرفیت‌های هنری کشور از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... برشمرد و گفت: افراد باسابقه و جوانان هنرمند و متعهدی در رشته‌های مختلف هنری از عکاسی و گرافیک گرفته تا فیلمسازی وجود دارد که آماده ایم با همکاری دولت و صداوسیما از این پتانسیل برای فرهنگ‌سازی، ترویج شعائر الهی، پاسخ به شبهات و اطلاع رسانی در گستره ملی و جهانی همکاری کنیم.

در این نشست، یوسف افضلی معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز گفت: در این مدت، خانواده بزرگ کارکنان دولت، سازمان‌ها و نهادها، کمک‌های نقدی و غیرنقدی بسیاری نیز به‌صورت «نذر» به بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر اهداء کرده اند.

براساس این گزارش، در پایان این نشست، احکام مسئولیت تعدادی از روسای دفاتر بازسازی عتبات وزارتخانه‌ها و نهاد‌ها و سازمان‌ها ابلاغ شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)