عادل آذر: تفریغ بودجه 96 بر مبنای سامانه نظارتی الکترونیکی تهیه شده است


عادل آذر: تفریغ بودجه 96 بر مبنای سامانه نظارتی الکترونیکی تهیه شده است

رئیس دیوان محاسبات کشور تأکید کرد: برای اولین بار گزارش تفریغ بودجه در بستر سامانه نظارتی الکترونیکی در سطح کشور تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کشور، در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 8‌بهمن) پارلمان، در جریان قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 96، اظهار داشت: گزارش تفریغ بودجه سال 96، دو بخش متفاوت نسبت به گذشته دارد که فوق‌العاده مهم بوده و اطلاعات مهمی دارد.

وی با بیان اینکه در گزارش تفریغ بودجه 96، تفریغ بودجه شرکت‌ها نیز لحاظ شده است، افزود: همیشه نمایندگان مجلس، از دیوان محاسبات ورود به بودجه شرکت‌ها را مطالبه می‌کردند که این مطالبه نمایندگان در گزارش تفریغ بودجه 96 مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس دیوان محاسبات کشور با تأکید بر اینکه برای اولین بار گزارش تفریغ بودجه در بستر سامانه نظارتی الکترونیکی در سطح کشور تهیه شده است، اظهار داشت: همانگونه که بنده هنگام رأی اعتماد قول دادم، در سال سوم فعالیتم در دیوان محاسبات، سیستم نظارت الکترونیکی به کار گرفته و اجرایی شد.

آذر ادامه داد: گزارش تفریغ بودجه سال 96 پنج بخش دارد؛ منابع و مصارف، تبصره‌های ماده واحده، بودجه شرکت‌ها، حسابرسی عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌ها و پیشنهاداتی برای اصلاح ساختار بودجه از جمله این بخش‌هاست.

وی اضافه کرد: بخش دیگری که در گزارش تفریغ بودجه 96 لحاظ شده، حسابرسی عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌ها است که برای اولین بار در گزارش تفریغ بودجه آمده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گزارش کامل تفریغ بودجه 96، براساس ماده 219 آیین‌نامه داخلی مجلس از سوی دیوان محاسبات تقدیم مجلس شده که امروز در جلسه علنی پارلمان قرائت می‌شود.

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان