احداث بیش از 345 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در کشور


احداث بیش از 345 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در کشور

احداث بیش از 345 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در کشور سبب شده است ضریب نفوذ گازرسانی شهری به 97 درصد و ضریب نفوذ گازرسانی روستایی به 77 درصد برسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357، رویکرد و شکل تازه‌ای از عرصه خدمت‌رسانی با هدف محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات مردم به عنوان لازمه برقراری عدالت اجتماعی و رفاه نسبی آغاز شد و شرکت ملی گاز ایران نیز همگام و همراه با دولت‌های مختلف تلاش کرد همه شهرها و روستاهای کشور را از خدمات و تولیدات صنعت گاز کشور بهره‌مند کند.

احداث بیش از 345 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در کشور
حاصل این تلاش شبانه‌روزی، رسیدن سهم گاز طبیعی در سبد مصرف انرژی کشور به بیش از 70 درصد است.

پس از انقلاب اسلامی، رشد گازرسانی همواره روند رو به افزایشی را در کشور پیموده، به گونه‌ای که تعداد شهرهای گازرسانی شده از هشت شهر در سال 1357 به یک هزار و 135 شهر کنونی و تعداد روستاهای گازرسانی شده نیز از یک روستا به 27 هزار و 198 روستا رسیده است.

در جریان گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور تاکنون بیش از 345 هزار و 100 کیلومتر شبکه داخلی شهری و روستایی احداث و بیش از 11 میلیون و 460 هزار انشعاب نصب شده است و حدود 26 میلیون و 550 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی (بیش از 97 درصد جمعیت شهری و بیش از 77 درصد جمعیت روستایی) کشور از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند، همچنین تعداد نیروگاه‌های گازرسانی شده نیز از 14 مورد در سال 1357 به 83 نیروگاه رسیده است.

پیش‌بینی می‌شود با تکمیل عملیات گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان و تا پایان سند چشم‌انداز، همه جمعیت شهری و روستایی کشور که قابلیت گازرسانی به آنها وجود دارد، از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

احداث بیش از 345 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در کشور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور