یکی از دلایل اعتماد مردم به جامعه پزشکی، خدمات داوطلبانه آنها به مردم است


 معاون اجتماعی وزارت بهداشت، گفت: در بین گروه های داوطلب، جامعه پزشکی همواره نقش جدی و اساسی ایفا کرده است و در اقصی نقاط کشور، خدمات این عزیزان مشهود است.

یکی از دلایل اعتماد مردم به جامعه پزشکی، خدمات داوطلبانه آنها به مردم است

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، گفت: در بین گروه های داوطلب، جامعه پزشکی همواره نقش جدی و اساسی ایفا کرده است و در اقصی نقاط کشور، خدمات این عزیزان مشهود است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وبدا، دکتر سیدهادی ایازی در مراسم "به رنگ سپید" که به منظور تقدیر از خدمات داوطلبانه جامعه پزشکی توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در محل دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به اقدامات داوطلبانه پزشکان در طول هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: در دوره جنگ تحمیلی، شاهد خدمات بسیار ارزنده و گسترده ‌ای از سوی جامعه پزشکی بودیم. در سال‌ های پس از جنگ نیز، جامعه پزشکان، داوطلبانه خدمات گسترده‌ ای را به کشور ارائه کردند که از موارد اخیر آن می‌ توان به حضور داوطلبانه در زلزله کرمانشاه اشاره کرد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه پزشکان داوطلب، مشارکت گسترده و جدی در عملیات داوطلبانه حتی خارج از مرزها نیز دارند، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر کشور ما به عنوان یکی از هلال احمرهایی در سطح جهان شناخته شده که در مواقع لزوم، حمایت ها و مشارکت های خوبی ارائه می دهد.

وی گفت: هلال احمر ایران، به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد در کشور در حوادث و وقایع غیرمترقبه، بیشترین نقش را در به کارگیری اقدامات مردمی دارد که این موضوع مایه مباهات است.

وی با اشاره به فعالیت ‌های داوطلبانه پزشکان خاطرنشان کرد: در بین گروه های داوطلب، جامعه پزشکی همواره نقش جدی و اساسی ایفا کرده است و در اقصی نقاط کشور، خدمات این عزیزان مشهود است. شایسته است از دکتر سیدحسن هاشمی نیز یاد کنیم؛ چند روز پیش در صحبتی با ایشان متوجه شدم که از امروز به مدت ۵ روز به بلوچستان رفته و در قالب اقدامات داوطلبانه در کاروان نورآوران سلامت، اقدام به ویزیت چشم بیماران نیازمند در این منطقه خواهد کرد.

دکتر ایازی با بیان اینکه ۲۴۳ گروه داوطلب و جهادی در کشور فعالیت می ‌کنند، تصریح کرد: یکی از دلایل اعتماد مردم به جامعه پزشکی همین روحیه ارزشمندی است که پزشکان ما دارند. برای مثال، در زلزله کرمانشاه زمانی که اعلام شد به حضور پزشکان نیاز است، گروه‌ های پزشکی، داوطلبانه در محل حاضر شدند و تعدادشان حتی بیشتر از ظرفیتی بود که نیاز داشتیم و این نشان می‌ دهد پزشکان متعهدی در کشور داریم که این موضوع باعث افتخار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان