استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن سوسک


استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن سوسک

جوش شیرین برای از بین بردن سوسک و دیگر حشرات موذی در خانه کاربرد فراوانی دارد. از ترکیب این ماده با شکر و یا پیاز می‌توان برای این منظور استفاده کرد.

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن سوسک
ستاره | سرویس خانه‌ داری - آیا با فواید جوش شیرین و اثرات آن در از بین بردن حشرات موذی در خانه آشنا هستید؟ وجود سوسک در خانه چندش‌آور بوده و می‌تواند موجب انتقال بیماری شود. در این مطلب درباره استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن سوسک نکاتی عنوان شده است.
تاثیر جوش شیرین روی سوسک‌ها مانند تاثیر بوره یک حشره کش قوی است. برای کشتن سوسک‌ها باید از جوش شیرین خشک استفاده شود. همچنین جالب است بدانید که وقتی که سوسک جوش شیرین را مصرف کند، دی اکسید کربن در روده‌ او آزاد شده که باعث از بین رفتن او می‌شود.

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن سوسک


طرز تهیه دو نوع سم خانگی با جوش شیرین

جوش شیرین اثرات مضر شیمیایی ندارد؛ بنابراین به راحتی و بدون نگرانی می‌توان از جوش شیرین برای از بین بردن سوسک در منزل استفاده نمود. در ادامه طرز تهیه و استفاده دو نوع سم خانگی به وسیله جوش شیرین شرح داده شده است.

۱. تهیه سم جوش شیرین و شکر

از آنجایی که سوسک‌ها به شکر علاقه‌مند هستند، بنابراین بلافاصله به سمت ظرف جوش شیرین و شکر جذب خواهند شد. وقتی یک سوسک خانگی این مخلوط را به همراه آب می‌خورد، معده‌اش به خاطر واکنش با جوش شیرین منفجر خواهد شد.

مواد مورد نیاز:
یک قاشق غذاخوری شکر یک قاشق غذاخوری جوش شیرین یک ظرف کوچک مقداری آب

طرز تهیه و استفاده:

جوش شیرین و شکر را به مقدار مساوی در یک ظرف کوچک با یکدیگر مخلوط کنید. سپس در مناطقی که سوسک‌ها بیشتر رفت و آمد دارند، بپاشید. برای اثر بخشی بهتر می‌توانید مقداری آب را نیز در نزدیک آن قرار دهید. منتظر بمانید تا چند روز این ترکیب بماند تا سوسک‌ها از بین بروند. جوش شیرین با اسید معده سوسک واکنش داده و موجب باد کردن سوسک‌ها می‌شود. این روش را یک یا دو بار بسته به تعداد سوسک‌هایی که در خانه‌تان هستند، تکرار کنید.



استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن سوسک


۲. ترکیب جوش شیرین و پیاز

مواد لازم

یک عدد پیاز یک قاشق غذا خوری جوش شیرین

روش استفاده

برای تهیه سم جوش شیرین برای از بین بردن سوسک به همراه پیاز ابتدا باید یک عدد پیاز را خورد کنید. در ادامه یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را به آن اضافه کنید. سپس مقداری از این مخلوط در جا‌های مختلف خانه قرار دهید. به همین سادگی یک سم خانگی بدون ضرر و ضد سوسک را در اختیار خواهید داشت. با استفاده از این ترکیب تمام سوسک‌هایی که در نقاط کور خانه شما مخفی شده بودند بیرون می‌آیند و خود به خود کشته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه از شر مورچه‌ ها خلاص شویم؟ (دفع مورچه به روش طبیعی)

نکته پایانی

شما می‌توانید از جوش شیرین برای از بین بردن سوسک نیز به تنهایی استفاده کنید. برای اینکار مقداری از پودر این ماده را در کابینت‌ها، زیر فرش‌ها و دیگر نقاط خانه بپاشید.

شما چه روش‌ها و تجربیات دیگری برای از بین بردن سوسک فرش سراغ دارید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبان ستاره درپایین صفحه و در قسمت "ارسال نظر" در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟