حضرت آیت الله صافی گلپایگانی:سیره علمی و عملی امام رضا به جهانیان معرّفی شود


حضرت آیت الله صافی گلپایگانی:سیره علمی و عملی امام رضا به جهانیان معرّفی شود

شفقنا-حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با بیان اینکه هدف همه باید اجرای مقاصد اسلامی و هدایت بشریت باشد، گفت: باید سیره علمی و عملی حضرت امام رضا علیه السلام را به جهانیان معرّفی نمایید. به گزارش شفقنا، مرجع تقلید شیعیان امروز در دیدار اعضای شورای عالی علمی و برنامه‌ریزی نخستین «همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان» ضمن […]

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی:سیره علمی و عملی امام رضا به جهانیان معرّفی شود

شفقنا-حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با بیان اینکه هدف همه باید اجرای مقاصد اسلامی و هدایت بشریت باشد، گفت: باید سیره علمی و عملی حضرت امام رضا علیه السلام را به جهانیان معرّفی نمایید.

به گزارش شفقنا، مرجع تقلید شیعیان امروز در دیدار اعضای شورای عالی علمی و برنامه‌ریزی نخستین «همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان» ضمن تقدیر و تشکّر از اعضای شورای عالی علمی این همایش، ابراز داشت: بنده بسیار خوشحال شدم و افتخار می‌کنم که در خدمت شما هستم. کار شما، کار بزرگی است که ان‌شاء الله مورد توجّه حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار دارد.

او در بخشی از سخنان خود، برگزاری چنین همایش‌هایی را در معرّفی سیره اهل بیت علیهم السلام بسیار مؤثر دانسته و افزود: اگر چه ائمه طاهرین علیهم السلام نور واحدند، لیکن هر کدام از آن بزرگواران، در عصر خودشان، ظهور خاصی داشتند. در زمان حضرت علی بن موسی الرضا علیهما السلام، ظهور علمی ایشان فوق العاده بود. آن حضرت، برای حفظ اسلام و ردّ هر گونه شبهه و شکّ، مجاهدت‌های فراوانی کردند و شخصاً با دانشمندان بزرگِ ادیانِ مختلف، مباحثه کرده و آنها را مُجاب کردند که صورت آن جلسات مباحثه و مناظره، در کتب تاریخ و حدیث، ثبت و ضبط گردیده است. کار شما در معرّفی این سیره، کار بسیار بزرگی است که امیدوارم به نحو احسن بتوانید این سیره را معرّفی نمایید.

آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از این دیدار، اجرای مقاصد اسلامی را هدف نهایی همگان معرّفی نموده و بیان داشت: مسئله این است که اسلام، ان‌شاء الله قوّت پیدا بکند و مطرح شود تا همه دنیا، از اسلام، از قرآن مجید و از روایات اهل بیت علیهم‌السلام بهره‌مند شوند و این کارها به آنجا منتهی شود که موجبات هدایت همگان فراهم گردد.

او در پایان دیدار، با آرزوی توفیقات بیشتر برای حاضران در جلسه، عنوان کرد: ای کاش بنده هم با شما و در خدمت شما بودم و می‌توانستم در این کار بزرگی که انجام می‌دهید سهیم باشم. ان شاء الله روز به روز بتوانید در راهی که انتخاب کرده‌اید موفق‌تر باشید.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !