سدهای خوزستان آسیبی ندیده‌اند


سدهای خوزستان آسیبی ندیده‌اند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: در حال حاضر سدهای کرخه و دز به لحاظ پایداری و ایستایی شرایط نرمالی دارند و وقوع سیل هیچ آسیبی به تأسیسات وزارت نیرو وارد نکرده است.

سدهای خوزستان آسیبی ندیده‌اند اتاق خبر 24:

میثم جعفرزاده با بیان اینکه تجربه سال گذشته در سد دز موجب شد تا از ماه پیش مدیریت مناسبی در سدهای کشور به ویژه در استان خوزستان داشته باشیم، اظهار کرد: به دلیل برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سدهای خوزستان، حجم وسیع سیلاب‌ها توسط دو سد دز و کرخه ذخیره شد که این مساله اقدامی بسیار مفید بوده است.

وی با تاکید بر اینکه که با بارش‌ها و سیلاب امروز هیچ‌کدام از سدها آسیبی ندیده‌اند، گفت: با توجه به شرایط جوی که وجود داشت، وزارت نیرو رهاسازی از سد کرخه و دز را در فرجه‌های زمانی مختلف آغاز کرد که همین مساله موجب شد که دبی سد دز و کرخه نرمال باشد.

به گفته وی، آبی که از سدها رهاسازی می‌شود بسیار کم است، اما زمانی که همین میزان آب با بارش‌ها تداخل پیدا می‌کند، میزان آب افزایش می‌یابد اما در مجموع باید گفت که به علت تدابیر در نظر گرفته شده، تخلیه سد به خوبی صورت گرفته و اکنون شرایط این دو سد نرمال است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو افزود: در ماه گذشته هر هفته مدیریت مخازن سدها را دنبال کردیم که همین مساله موجب آمادگی کامل و ایجاد شرایط پایدار برای سدهای استان خوزستان شد. علاوه بر این نیز طی این مدت جلسات متعددی را با فرمانداری و استانداری داشته‌ایم که بتوانیم شرایط امروز را مدیریت کنیم.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمل موادمخدر توسط دختر موتورسوار تهرانی