ادامه جدال فدراسیون کشتی و فدراسیون زورخانه‌ای درباره کشتی پهلوانی/ یک امضا کلید حل مناقشه!


ادامه جدال فدراسیون کشتی و فدراسیون زورخانه‌ای درباره کشتی پهلوانی/ یک امضا کلید حل مناقشه!

در حالی که فدراسیون کشتی چند روز پیش تاکید کرد که پروتکلی را در خصوص واگذاری کشتی پهلوانی به فدراسیون زورخانه‌ای امضا نکرده، اما همچنان مناقشات و ابهامات در این خصوص وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، صحبت اخیر محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش در خصوص واگذاری کشتی پهلوانی به فدراسیون زورخانه‌ای، صدای تمام آنهایی که در چند سال اخیر مسئولیت کشتی پهلوانی و سنتی داخلی و جهانی را برعهده داشته‌اند، درآورد و این موضوع به شدت مورد اعتراض گوش‌شکسته‌ها قرار گرفت.

اول از همه علیرضا حیدری رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی و سلطانعلی ترخاق دبیر فدراسیون جهانی به همراه عیسی مومنی مسئول کشتی پهلوانی و سنتی داخلی به این موضوع اعتراض کردند.

همین اعتراضات باعث شد که حمید بنی‌تمیم اعلام کند در این خصوص چیزی را به امضا نرسانده و کشتی پهلوانی همچنان زیر نظر فدراسیون کشتی به کارش ادامه خواهد داد، هرچند بعد از این اعلام نظر صریح، جوهری رئیس فدراسیون زورخانه‌ای بار دیگر تاکید کرد که این واگذاری انجام شده است.

چیزی که مشخص است از سوی مسئولان داخلی و بین‌المللی فدراسیون زورخانه‌ای (مهرعلیزاده) این اصرار وجود دارد که این اتفاق رخ دهد و وزارت ورزش نیز با اعلام داورزنی‌، ظاهرا موافق این واگذاری است، اما همچنان اهالی کشتی نسبت به اینکه کشتی پهلوانی زیر مجموعه فدراسیون زورخانه‌ای شود، اعتراض دارند و معتقدند که سرپرست فدراسیون کشتی نمی‌تواند چنین پروتکلی را به امضا رساند.

حالا مسئولان کشتی پهلوانی کشور سکوت کرده‌اند چرا که نمی‌دانند واقعا چنین برگه‌ای که حکم به جدایی کشتی پهلوانی از فدراسیون کشتی می‌دهد امضا شده یا نه، اگر چنین چیزی امضا نشده باشد، فدراسیون زورخانه‌ای به صورت یک‌طرفه و بدون پروتکل نمی‌تواند چنین تصمیمی را بگیرد، اما آنها همچنان اصرار دارند که کشتی پهلوانی به فدراسیون زورخانه‌ای واگذار شده است.

در این خصوص گفته می‌شود یکی از دلایل اصرار برای انتقال کشتی پهلوانی به فدراسیون زورخانه‌ای،‌ بودجه‌ای است که از سوی فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای و همچنین از طرف متولیان داخلی ورزش به کشتی پهلوانی اختصاص پیدا می‌کند.

حال این انتظار وجود دارد که فدراسیون کشتی در این خصوص شفاف‌سازی کرده و به صورت مستند اعلام کند آیا در این مدت و جلسات اخیری که بین مسئولان فدراسیون کشتی و زورخانه‌ای برگزار شده، چیزی به امضا رسیده است؟

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی