تداوم گرایش بانک‌های مرکزی به خرید طلا


تداوم گرایش بانک‌های مرکزی به خرید طلا

سیاست تعطیلی موقت ترامپ بازارها را با دو نیمه‌متفاوت همراه کرد. تحت تاثیر توافق برای بازگشایی فعالیت‌های دولت آمریکا، تقاضا برای مکان امن سرمایه‌گذاری کاهش یافت؛ اما قیمت طلا تا عصر روز اول هفته معاملاتی نسبت به نزول از مرز روانی 1300 دلاری مقاومت کرد.

به گزارش بنکر (Banker)،مقاومت طلا با تکیه بر احتمال عدم تغییر نرخ بهره در نشست این هفته فدرال رزرو ارتفاع خود را حفظ کرد. بهای اونس فلز گرانبها همچنان بالای سطح کلیدی ۱۳۰۰ دلاری قرار دارد. پس از رشد صبحگاهی بازارهای سهام، انتشار خبر موقتی بودن بازگشایی دولت فدرال از سوی دونالد ترامپ بازارهای سهام را در آسیا و اروپا به محدوده منفی راند. همچنین شاخص‌های بازار آتی سهام آمریکا نیز نوید از افت بازار نقدی می‌دادند.

خوش‌بینی به پایان تعطیلات اجباری
سهام آسیا روز دوشنبه رشد محدودی را تجربه کرد که پس از چند ساعت وارد مسیر نزولی شد و سیگنال کاهشی به وال‌استریت در بازارهای آتی مخابره کرد. دلیل افزایش شاخص بازارهای سهام، انتشار خبر شروع فعالیت‌های دولت فدرال بود که پس از سپری کردن طولانی‌ترین تعطیلات تاریخ کاخ سفید اتفاق می‌افتد. بسته ماندن دولت آمریکا باعث افزایش نگرانی‌ها در بین سرمایه‌گذارانی شده بود که بدون این موضوع هم به اندازه کافی از کند شدن رشد اقتصادی جهان، نشانه‌های نگران‌کننده در درآمدهای شرکت‌ها و تنش‌تجاری بین چین و آمریکا می‌دیدند. توجه سرمایه‌گذاران به احتمال تغییر سیاست پولی فدرال رزرو در نشست این هفته نیز تاثیر زیادی بر بازارها داشته است؛ اما بیشتر به سود ذخایر امنی مانند طلا و ین ژاپن عمل کرد. اونس به‌رغم تقویت اندک شاخص دلار همچنان سطح روانی ۱۳۰۰ دلاری را حفظ کرده است. ین ژاپن نیز با وجود رشد ارزش دلار آمریکا، حدود ۰۵/ ۰ درصد از دلار قدرت بیشتری داشت.

خبر خوش موقتی بود!
به نوشته دنیای اقتصاد،رشد سهام‌های آسیایی دوام چندانی نداشت و ترامپ از موقتی بودن بازگشایی دولت فدرال خبر داد. در واقع، احتمال تعطیلی مجدد دولت فدرال موج نگرانی را به بازارها بازگرداند و سود صبحگاهی بورس‌های دنیا را با ضرر تعویض کرد. سهام‌های آسیایی و اروپایی حدود ۴/ ۰ درصد تضعیف شدند تا بستر مناسب برای نزول شاخص‌های وال‌استریت نیز مهیا شده باشد.

تداوم گرایش بانک‌های مرکزی به خرید طلا
چنانچه بانک‌های مرکزی کشورهای جهان به خرید طلای خود ادامه دهند، بهای اونس تا ۱۴۰۰ دلار در هر اونس رشد خواهد کرد و افزایش گرایش بانک‌ها به طلا در سال‌جاری و سال آینده میلادی می‌تواند به معنای حمایت خاص از فلز گرانبها باشد و در عین حال عامل محرکی برای صعود بهای طلا تا سطح ۱۴۰۰ دلاری.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی