باید رشد و بالندگی فرهنگی در جامعه را مورد توجه قرار داد


باید رشد و بالندگی فرهنگی در جامعه را  مورد توجه قرار داد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: احساس می شود گاهی توجه به این عرصه کم بوده، هرچند اقتصاد، مسائل اجتماعی و معیشتی، عمران و آبادانی مردم لازم است ولی باید رشد و بالندگی فرهنگی در جامعه را هم مورد توجه قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین اختتامیه هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد، دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و نخستین نمایشگاه مطبوعات و رسانه ها شب گذشته با حضور نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان در محل مصلی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) یاسوج برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن خیرمقدم به نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، گفت: مهندس هاشمی پور همیشه قبل از نمایندگی در مجلس انسانی پای کار و پیگیر در همه عرصه ها دیده ام و اکنون در کسوت نمایندگی در پروژه ها فعال و کوشا هستند.

رضا دهبانی پور با بیان اینکه نمایشگاه کتاب به عنوان کار فرهنگی اثرگذار و یک رویداد بزرگ در استان است، اظهار داشت: طبیعی است که فعالیت های ما در حوزه فرهنگ بوده به جهت مسئولیتی که داریم تعصب این حوزه را داشته و به عنوان یک معلم، اعتقاد دارم که توجه به فرهنگ و این حوزه سرمایه گذاری بزرگی است.

وی در توضیح این مطلب گفت: این سرمایه گذاری به این دلیل است که ریشه توسعه در هر جامعه ای فرهنگ بوده و اگر این ریشه به درستی آبیاری و کمک شود، در عرصه سیاست، اقتصاد، اجتماع و ...، توسعه اتفاق خواهد افتاد.

این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بسیاری از بداخلاقی های ما در عرصه سیاسی ناشی از عدم رشد فرهنگی است، اضافه کرد: بسیاری از سعی و خطاهای ما در عرصه اقتصادی ناشی از مشکلات فرهنگی است و معضلات آسیب های اجتماعی ریشه فرهنگی دارند.

دهبانی پور ضمن تاکید بر اینکه فرهنگ حوزه ای است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم، خاطرنشان کرد: همه علما، صاحب نظران و افرادی که خرد و اندیشه را ارج می گذارند، بر این عقیده هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جامعه ما دینی بوده و مبنای آن خواندن، نوشتن و فرهنگ است، محتوا و غنای این دین به فرهنگی بودن آن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: متاسفانه علیرغم همه شعارهایی که سر می دهیم و ادعاهایی که داریم، احساس می شود گاهی توجه به این عرصه کم بوده، هرچند اقتصاد، مسائل اجتماعی و معیشتی، عمران و آبادانی مردم لازم است ولی باید رشد و بالندگی فرهنگی در جامعه را هم مورد توجه قرار داد.

دهبانی پور اظهار داشت: خوشبختانه علیرغم منابع محدود اراده ای در دستگاه های فرهنگی وجود دارد که گاهی برنامه هایی شبیه این نمایشگاه بزرگ خلق می شود.

وی به بحث مسائل بودجه ای در کشور و مجلس شورای اسلامی که این روزها مطرح است اشاره و یادآور شد: درخواست داریم که نمایندگان همکاری کنند تا بعضی از لوایحی که برای کمک به این حوزه ارائه می کنند، تقویت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: معاون پارلمانی وزیر پیشنهادی از پیشنهادهای وزارتخانه مبنی بر اینکه از اجراهای صحنه ای که کنسرت های کلان شهرها یا مراکز بزرگ استانی دارند، 10 درصد از این اجراها را به شهرهای کوچک یا مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص دهند.

وی اظهار امیدواری کرد که مهندس هاشمی پور از جمله افرادی باشند که همراه با دیگر نمایندگان از این طرح حمایت کنند.

دهبانی پور خاطرنشان کرد: این 10 درصد می تواند کمکی به تجهیز و تعمیر مجتمع های فرهنگی و هنری و غنای فرهنگی استانی مثل استان کهگیلویه و بوراحمد باشد.

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید دوباره بر حمایت نماینده شهرستان های چهارگانه کهگیلویه بزرگ از فعالیت های فرهنگی، گفت: تلاش کنید طرحی هایی از این دست را برای کمک به فعالیت های فرهنگی حمایت کنید.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟