اجرای ویژه برنامه های سرود و نمایش دانش آموزی در ایام دهه فجر


اجرای ویژه برنامه های سرود و نمایش دانش آموزی در ایام دهه فجر

مدیرکل فرهنگی هنری و امور اردویی و فضاهای پرورشی از برگزاری ویژه برنامه های سرود و نمایش در ایام دهه فجر خبر داد.

اجرای ویژه برنامه های سرود و نمایش دانش آموزی در ایام دهه فجرعلی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری و امور اردویی و فضاهای پرورشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ویژه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام دهه فجر اظهار کرد: با توجه به نقش آموزش و پرورش معلمان و دانش آموزان در کنار خانواده به عنوان وسیع‌ترین و پر مخاطب‌ترین دستگاه فرهنگی امسال به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب برنامه‌های متعددی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده که شامل، سرود و نمایش دانش آموزی است.

رمضانی ادامه داد: در اجرای طرح نمایش مخاطبان دانش آموزان تمام در مقاطع تحصیلی هستند و برای برنامه ریزی بهتر و تدوین روش‌های اجرایی این برنامه شورای سیاست گذاری هفته سرود و نمایش مدارس در سطح وزارت و آموزش و پرورش با حضور اعضایی همچون معاون پرورشی و فرهنگی، معاون آموزش متوسطه، معاون آموزش ابتدایی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و همچنین نمایندگانی از وزارت ارشاد حوزه هنری در بخش نمایش و موسیقی تشکیل شده است.

مدیر کل امور فرهنگی و هنری آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی ضمن خدمت سرود برای مربیان پرورشی و دبیران هنر در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه ریزی برای اجرای نمایش و سرود‌های برتر در سالن‌های نمایش کانون‌های فرهنگی تربیتی و مدارس متناسب با اقتضای سنی دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

بایدها و نبایدها اجرای سرود و نمایش دانش آموزی

وی با تاکید بر این که رعایت شئونات اسلامی در انتخاب متن اجرای موسیقی و پرهیز از حرکات موزون در اجرای برنامه‌ها ضرورت دارد، اظهار کرد: تهیه متن مناسب با اهداف دانش آموزی توسط مربیان پرورشی و معلمان مورد توجه قرار می‌گیرد و این برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده نتن‌ها در ایام دهه فجر بلکه در طول سال تحصیلی هم تداوم خواهد داشت و از پیشکسوتان و هنرمندان برای همراهی با این برنامه کمک گرفته می‌شود.

مدیر کل امور فرهنگی و هنری آموزش و پرورش درباره تمرین سرود و نمایش در مدارس گفت: سرود‌های انتخابی باید برای دانش آموزان نشاط آفرین باشند و ساعات اولیه صبح برای تمرین سرود مناسب نیست همچنین زمان اجرا و تمرین نباید بیش از ۱ ساعت باشد چرا که احتمال آسیب رسیدن به صدای دانش آموزان وجود دارد.

وی ادامه داد: در تمرین نمایش هم توصیه می‌شود دانش آموزان در روند آماده سازی نمایش‌ها، اصول و مبانی صحیح تمرینات بدن و بیان را با راهنمایی مربیان خود دنبال کنند.

اعلام روزشمار هفته سرود و نمایش مدارس

رمضانی تصریح کرد: اعتبارات مورد نیاز برای اجرای برنامه‌ها از محل اعتبارات متمرکز سهم معاونت پرورشی تخصیص پیدا می‌کند، اما بهده‌مندی از کمک‌های حمایتی والدین و مربیان مدرسه هم بلامانع است.

مدیر کل امور فرهنگی و هنری آموزش و پرورش به روز شمار هفته سرود و نمایش مدارس هم اشاره کرد و گفت: شنبه ۱۳ بهمن ماه با عنوان سرود و نمایش؛ سرگرمی سالم، تمرین زندگی یکشنبه ۱۴ بهمن سرود و نمایش؛ هویت اسلامی ایرانی و بومی محلی، دوشنبه ۱۵ بهمن سرود و نمایش؛ امید و نشاط در مدرسه، سه شنبه ۱۶ بهمن سرود و نمایش؛ مهارت‌های زندگی مشارکت‌های جمعی و گروهی و چهارشنبه ۱۷ بهمن سرود و نمایش؛ رویکرد نو و خلاقانه به آموزش مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی