عمل نمادین حاکی از دینداری شخص نیست


عمل نمادین حاکی از دینداری شخص نیست

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام محمدصادق سماواتی گفت: عمل نمادین نمی‌تواند حاکی از دینداری شخص باشد چون دیندار واقعی یک لحظه هم عملش نمادین نبوده و در راستای انجام وظیفه و اطاعت از امر خدا و رسول خداست.

عمل نمادین حاکی از دینداری شخص نیست

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام محمدصادق سماواتی در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد حضرت علی(ع) قزوین برگزار شد؛ با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه کافرون، گفت: تا زمانی که اعتقاد خالص به خداوند نباشد، نمی‌توان کارها را خالصانه و در جهت رضای او انجام داد؛ در سوره کافرون خداوند صریحاً مشرکان را کافر خطاب می‌کند که از این جهت عمل نمادین نمی‌تواند حاکی از دینداری شخص باشد چون دیندار واقعی یک لحظه هم عملش نمادین نبوده و در راستای انجام وظیفه و اطاعت از امر خدا و رسول خداست.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه راه و روش زندگی هر کسی نشانگر اعتقاد اوست، اظهار کرد: یک مسلمان باید در اعتقاد خود ثابت قدم باشد و از فشارها و اذیت و آزارها نهراسد. عمل و اقدام مسلمانان نشانگر اعتقاد و عقیده آنهاست. در این برهه از زمان که ما به خاطر اعتقادات دینی و آرمان‌های اسلامی تحت سخت‌ترین و ظالمانه‌ترین فشارها قرار گرفتیم، نباید لحظه‌ای گمان کنیم که اگر به برخی از قوانین و راه‌ و روش‌های کفار تن بدهیم، آنها نیز با ما مدارا خواهند کرد.
وی گفت: پیامبر(ص) و مسلمانان صدر اسلام حتی اگر لحظه‌ای به‌طورنمادین به‌ راه وروش کفار وقعی می‌نهادند، امروز از اسلام نام و محتوایی باقی نمانده بود. پیامبر اسلام(ص) و مسلمانان صدر اسلام بعد از نزول سوره کافرون و ابلاغ آن به سرسپردگان کفر و شرک که خبر از عدم انعطاف آنها در آینده نیز می‌داد، بیشتر از قبل مورد اذیت و آزار همه‌جانبه قرار گرفتند.
ولی عباسی
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا