ر شد 9 درصدی آبی ‎پوشان جاده‌ مخصوص طی دو روز


ر شد 9 درصدی آبی ‎پوشان جاده‌ مخصوص طی دو روز

روز گذشته ایران‎خودرو 47‌واحد تاثیر مثبت بر شاخص‌کل گذاشت، اما این شاخص دیروز 965 واحد کاهش یافت و به رقم 159هزار و 832 واحدی رسید

به گزارش «اخبار خودرو»، در دادوستدهای روز گذشته بازار سرمایه، ایران‎خودرو برای دومین روز متوالی همچنان با رشد بالای 4درصد روبه‎رو شد و همچنان شایعه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‎ها، این نماد بورسی را تقویت کرد. این در حالی است که نمادهای دیگر خودرویی ازجمله گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، مهرکام پارس و کمک‎فنر ایندامین نیز بالای 3درصد مثبت خوردند.

همچنین نمادهایی نظیر سایپا، زامیاد، الکتریک‎خودرو شرق، ایرکا پارت صنعت و رینگ‎سازی مشهد نیز مثبت شدند. در مقابل نمادهای پارس‎خودرو، سایپا آذین، گروه بهمن، صنایع ریخته‎گری ایران، فنرسازی زر و موتورسازان تراکتورسازی ایران نیز منفی شدند.

همچنین روز گذشته طی 25هزار و 269 نوبت معاملاتی، 341میلیون و 956هزار سهم به ارزش 56میلیارد و 500 میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی بالغ‌بر 16هزار و 959میلیارد تومان شد.

سبقت یک‎تنه بانک‌تجارت از خودرویی‎ها

در همین حال، بانک تجارت نیز رسما افزایش سرمایه را از محل تجدید ارزیابی دارایی‎ها اعلام کرد و حجم دادوستد این سهم در بورس روز گذشته بالغ‌بر 63میلیارد تومان بود که بیش‌از 7میلیاردتومان از ارزش کل دادوستدها در گروه خودرویی بیشتر بود.

براساس این گزارش، کارشناسان معتقدند باتوجه به این‎که در عمل افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‎ها اتفاق جدیدی را در شرکت‎ها رقم نمی‎زند، بازار بدون دلیل قیمت سهم شرکت را بالا می‎برد؛ موضوعی که این روزها در مورد ایران‎خودرو رخ داده و 9درصد سود در دو روز گذشته نصیب سهامداران خود کرده است. حال باید دید این روند تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد.

خودرویی‎ها و بانکی‎ها؛ بازیگران اصلی بازار

ازسوی‌دیگر، در روزهای اخیر دو گروه خودرویی و بانکی بازیگران اصلی بازار سهام شدند، چراکه ماه‎شمار شدن سود سپرده بانک‌ها و قیمت‌های جدید خودروها سبب شده بود این دو گروه مورد توجه فعالان بازار قرار بگیرند. درعین‌حال اخبار مربوط به افزایش سرمایه این گروه‌ها نیز در نوسانات عرضه و تقاضای آن‎ها تاثیر داشته است.

درهمین‌رابطه، روز گذشته ایران‎خودرو 47‌واحد تاثیر مثبت بر شاخص‌کل گذاشت، اما این شاخص دیروز ۹۶۵ واحد کاهش یافت و به رقم ۱۵۹هزار و ۸۳۲ واحدی رسید. همچنین روز دوشنبه ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۴۷۵میلیارد تومان بالغ شد که ناشی‌از دست‌به‌دست شدن ۲۰.۹میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۱۵۳هزار و ۱۷۹ نوبت دادوستد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق