سفیر چین در اروپا: غرب علیه هواوی تبعیض قائل شده است


سفیر چین در اروپا: غرب علیه هواوی تبعیض قائل شده است

'جانگ مینگ' سفیر چین در اروپا اظهار کرد: کشورهای غربی رویکردی بسیار نادرست و تبعیض آمیز علیه شرکت هواوی و شرکت های مشابه چینی در پیش گرفته اند.

سفیر چین در اروپا: غرب علیه هواوی تبعیض قائل شده است




به گزارش ایران اکونومیست؛ تلویزیون چین روز سه شنبه به نقل از 'وانگ' خاطر نشان کرد غربی ها در حالی شرکت های چینی را هدف قرار داده اند که آنها تجارتی درست و عادلانه در جامعه بین المللی داشته اند و به توسعه فناوری های مخابراتی کمک زیادی کرده اند.
وی گفت: برخی از قدرت های غربی از هیچ فرصتی برای هجمه علیه شرکت های مخابراتی و اینترنتی چین دریغ نمی کنند و اقداماتی تبعیض آمیز و غیرعادلانه علیه آنها اتخاذ کرده اند.
او در پاسخ به کشورهایی نظیر آمریکا، فرانسه و انگلیس که نگرانی های امنیتی را بهانه ممانعت از فعالیت شرکت هواوی و شرکت های مخابراتی دیگر چین کرده اند، افزود: آنها دستاویز تازه ای پیدا کرده اند تا جلوی تجارت شرکت های چینی را بگیرند.
'لیانگ هوا' از مدیران شرکت هواوی نیز بتازگی در اجلاس دالاس نسبت به این اقدامات هشدار داد و تهدید کرد که این شرکت قراردادهای مشارکتی خود را با کشورهایی که دیگر از هواوی استقبال نمی کنند، لغو خواهد کرد.
وی افزود کشورهای غربی می خواهند به چین زور بگویند آنها مسایل امنیتی را مطرح می کنند در صورتی که چین هرگز تهدیدی برای فناوری های دیجیتالی آنها نبوده است.
'وانگ یی' وزیر خارجه چین هم روز شنبه در جریان سفر به ایتالیا گفت کشورهای دیگر نباید از قدرت دولتی برای جلوگیری از یک تجارت استفاده کنند این نه تنها ناعادلانه بلکه حرکتی غیراخلاقی است.
وی البته به طور کلی به وضعیت هواووی اشاره نکرد اما افزود سیاسی کردن تجارت و انحصاری کردن آن درست نیست و این باید از دستور کار دولت ها خارج شود.
'وانگ یی' این مطلب را پس از آن مطرح کرد که کانادا خانم 'منگ وانژو' مدیر ارشد مالی این شرکت را دستگیر کرد و آمریکا رسما خواستار استرداد وی به واشنگتن شده است.
از سوی دیگر کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا و برخی از کشورهای اروپایی گفته اند در حال جمع کردن سامانه های خریداری شده از این شرکت چینی و همچنین متوقف کردن استفاده از فناوری نسل پنجم اینترنتی این شرکت هستند.
'وودافون' شرکت مخابراتی و اینترنتی انگلستان نیز به این جبهه ضد چینی ملحق شده و گفته است که خریدهایش را از شرکت چینی به دلایل امنیتی متوقف می کند.
استرالیا و همچنین شرکت 'دویچه وله آ جی' آلمان نیز اعلام کرده اند که در حال بررسی روند خریدهای خود از شرکت هواوی هستند.
وزیر خارجه چین این اقدامات را نوعی باج خواهی از سوی برخی کشورهای دنیا دانست و گفت که جامعه بین المللی باید صراحتا با این راهبردها مقابله کند و اجازه ندهد این به یک رویه در تجارت جهانی تبدیل شود.
وی تاکید کرد که البته حق هر کشوری است که امنیت اطلاع رسانی را مورد حراست قرار دهد اما مسایل و چالش های امنیتی نباید ابزاری و بهانه ای برای جلوگیری از تجارت عادلانه باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو