تذکر کاتب به وزیر کشاورزی در خصوص قیمت گوشت


تذکر کاتب به وزیر کشاورزی در خصوص قیمت گوشت

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزیر کشاورزی در حوزه‌ی قیمت گوشت و مرغ تاکید کرد: نوسانات و افزایش قیمت گوشت فشار زیادی به مردم وارد کرده است.

خبرگزاری ایسنا: غلامرضا کاتب نماینده‌ی مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه‌ی علنی امروز مجلس در تذکری به وزیر کشاورزی گفت: آقای حجتی نوسانات و افزایش قیمت گوشت فشار زیادی به مردم وارد کرده است. این موضوع علی رغم ظرفیت بالای کشور در تولید دام جای تأمل دارد. عدم کنترل قاچاق دام زنده جای سوال دارد.

کاتب افزود: میزان تولیدات گوشت مرغ کشور بالاتر از میزان مصرف بود. چگونه می‌توانید این موضوع را کنترل نکنید؟ اگر مرغداران نیاز به دان مرغ داشته باشند باید تأمین شود تا قیمت مرغ افزایش پیدا نکند.

وی افزود: شما موظف هستید با مدیریت تولید و واردات، نظارت مستمر بر قیمت گوشت و مرغ داشته و این موضوع را متعادل کنید. به دلالان تأمین نهاد‌ها و مواد غذایی اجازه سو استفاده ندهید.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی اجازه ندهید بار دیگر در کشور همچون زاینده رود موضوع دیگری ایجاد شود. در گرمسار حق مردمی که به شما بیش از ۷۰ درصد رأی دادند این گونه است؟

وی افزود: چرا باید شاهد تصمیم‌های غیر کارشناسی باشیم؟ با توجه به این که سد‌های حوزه انتخابیه در گرمسار جوابگوی تأمین آب شرب مردم نیست چگونه می‌توان برای مناطق دیگر از این سدها، آبی اختصاص داد؟ چرا با رفتار‌های احساسی و کارشناسی این گونه اقدام می‌کنید؟ این موضوع موجب می‌شود گرمسار در روز‌های گرم سال با مشکل آب مواجه شود.

کاتب بیان کرد: طی ۱۷ سال ۸۳۵ شرکت دارای سهامی دولت به ارزش بالغ بر ۱۴۴ هزار میلیارد تومان به بخش غیر دولتی واگذار شده است که میانگین آن در سال ۸۵۰۰ میلیارد تومان است. تعدیل در قیمت‌های پایه‌ی بنگاه‌ها توسط هیأت واگذاری در عمل جز ضرر و زیان به بیت‌المال نتیجه‌ی دیگری ندارد.

وی در پایان در تذکری به وزیر علوم اظهار کرد: آقای وزیر علی رغم اعلام رسمی شما در هیأت دولت به استان سمنان مبنی بر موافقت قطعی در خصوص دانشگاه گرمسار و علی رغم دستور رئیس جمهور متأسفانه با غرض‌ورزی برخی افراد و معاونین وزارت خانه‌ی شما با دستورات شما در این خصوص مقابله می‌شود و این رفتار جز مقابله با منافع ملی و منطقه‌ای چیز دیگری نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | انتقال مجروحین حمله هوایی به پایگاه کالسو به مراکز درمانی بابل در جنوب بغداد