اتصال به مردم لازمه پیشبرد معارف دینی در جامعه است


اتصال به مردم لازمه پیشبرد معارف دینی در جامعه است

گروه جامعه ــ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: زمانی که حقوق مؤمن را به جای آوردی، یعنی ولایت را پذیرفته‌ای و این به معنی انقلاب اسلامی است؛ لذا انسان اگر بتواند به مؤمنان متصل شود، می‌تواند با اهل‌بیت(ع) ارتباط برقرار کرده و این اتصال به مردم لازمه پیشبرد معارف دینی در جامعه است.

اتصال به مردم لازمه پیشبرد معارف دینی در جامعه است

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم تکریم حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری‌زاده، مدیرکل پیشین تبلیغات اسلامی استان تهران و معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر سهرابی، مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان تهران امروز، ۹ بهمن‌ماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، حجت‌الاسلام علی دارابی، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی و تبلیغی کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی دارابی، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی در ابتدای این برنامه با اشاره به اینکه در حکم مقام معظم رهبری به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی مطالب بسیار ارزنده‌ای نهفته است که می‌تواند نقشه راه مبلغین و جزو ذخایر فرهنگی کشور در این حوزه باشد، گفت: حکمی هم که ریاست سازمان تبلیغات برای مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران صادر کرده‌اند نیز همانند یک الگو می‌تواند نقشه راه همه ادارات کل سازمان تبلیغات اسلامی قرار گیرد.
انقلاب اسلامی ایران برگ زرین تاریخ بشریت است
بعد از این سخنان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصرالدین نوری‌زاده، مدیرکل پیشین تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه توفیقات امروز جمهوری اسلامی و انقلاب به برکت خون شهدا و رهنمود‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی ایران برگ زرین تاریخ بشریت است که در اختیار ما قرار گرفته است. همه اولیاء و انبیاء آرزو می‌کردند که این اتفاق شکل بگیرد و حکومت اسلامی با همه ابعادش مطرح شود.

وی ادامه داد: در دوره رنسانس جدایی دین از سیاست را مطرح کردند و این القاء امروز نیز مطرح است که دین و سیاست باید جدا از یکدیگر باشند. متأسفانه ما در عمل شاهد این هستیم که افرادی این سخنان را مطرح می‌کنند که حتی اعتقادی به معاد ندارند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با تأکید بر اینکه برای شکل‌گیری یک حکومت الهی دو ویژگی حضور امام و مردم در کنار هم باید رعایت شود، اظهار کرد: در زمان پیامبر(ص) و ائمه(ع) هم این اتفاق رخ نداد که همه مردم و حکومت با یکدیگر همراه باشند، اما در سال ۱۳۵۷ ما شاهد این بودیم که امام و مردم در کنار هم قرار گرفتند.
انقلاب اسلامی منتهای آمال انبیاء و اولیاء خدا بود
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری‌زاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی منتهای آمال انبیاء و اولیاء خدا بود، گفت: این انقلاب فرصت نابی است که بتوانیم حلاوت دین را به مردم بچشانیم؛ البته کاستی‌هایی در این رابطه داشته‌ایم که برخی از آن‌ها به دلیل ضعف عملکرد ما، بخشی به دلیل اقدامات دشمن و بخشی هم به دلیل تخریب‌های داخلی همدیگر است که باعث شده فعالیت‌های یکدیگر را خنثی کنیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی برای خدمت است و ما باید علاوه بر جوابگویی به مردم به تاریخ هم نسبت به عملکردمان جوابگو باشیم و اینکه آیا توانسته‌ایم این فرصت را به درستی استفاده کنیم یا خیر؟ به سهم خودمان می‌گویم که از این فرصت استفاده نکرده‌ایم و اگر باور کنیم که این فرصت در اختیارمان است باید بیش‌از پیش از آن استفاده کنیم.
مهمترین رکن سازمان تبلیغات اسلامی مردمی بودن آن است
مدیرکل پیشین تبلیغات اسلامی استان تهران با تأکید بر اینکه مهمترین رکن سازمان تبلیغات اسلامی مردمی بودن و شبکه تبلیغ آن است، اظهار کرد: اگر از این ظرفیت استفاده کنیم و در فعالیت‌هایمان صادق باشیم، اتفاقات خوب و مثبتی در این حوزه رخ خواهد داد. ما امروز شبکه‌های عظیم مردمی شامل هیئت‌های عزاداری، مداحان، زنان فرهیخته و فرهیختگان دانشگاهی را داریم که باید از همه آن‌ها بهره‌مند شویم و سرمایه‌گذاری کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری‌زاده ادامه داد: استان تهران پایگاه بزرگی است، اما نسبت به حساسیت، موقعیت، ظرفیت و مأموریت‌هایی که دارد، کمترین امکانات را دریافت می‌کند و از این منظر فقیر‌ترین وضع را دارد. امروز امکاناتی را داده‌ایم که توقع ما از آن‌ها چندین برابر است و طبیعی است که با این شرایط نمی‌توانیم به جایگاهی که به دنبال آن هستیم دست پیدا کنیم. مخصوصا اینکه امسال بودجه برخی نهاد‌های فعال در حوزه دین از جمله سازمان تبلیغات اسلامی را کم کرده‌اند. اما با شبکه‌سازی و شبکه‌های مردمی می‌توانیم فرصت‌های طلایی را در این حوزه ایجاد کنیم.

در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام سهرابی، مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با تأکید بر اینکه تهران مهم است و مسئله فرهنگ در این شهر بسیار مهم خواهد بود، اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی استان تهران می‌تواند در این زمینه به خوبی ایفای نقش کند.

وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: تقارن ایام فاطمیه و چهل سالگی انقلاب اسلامی اتفاقی نیست و هرکجا اتحاد و حرکتی به سوی ارزش‌های دینی صورت می‌گیرد، با محوریت حضرت زهرا(س) است و این یعنی نور حضرت زهرا(س) وحدت‌آفرین است.

حجت‌الاسلام سهرابی در ادامه با اشاره به حدیث کساء، اظهار کرد: خداوند به حضرت زهرا(س) شرافت داد و ایشان رمز وحدت هستند و ما در جبهه‌ها هم می‌بینیم که با توسل به حضرت کار‌های بسیاری پیش می‌رود و نور ایشان است که در سخت‌ترین مراحل مشکلات را حل می‌کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، اظهار کرد: تبلیغات اسلامی یک نهاد مردمی است و هرجا مردم کار را بر عهده گرفتند، کار‌ها با سرعت و اثر بیشتری پیش رفت و به جایی رسیدیم که مردم همه زمینه‌ها و کشش‌ها را ایجاد می‌کنند تا معارف دین تبلیغ شود. امروز متن کار‌های فرهنگی و اتفاقاتی که رخ می‌دهد با مجاهدت‌های مردمی است.
حقیقت ولایت را پیوستگی مؤمنین به ولایت تعبیر می‌کند

وی با بیان اینکه حقیقت ولایت را پیوستگی مؤمنین به ولایت تعبیر می‌کند، گفت: زمانی که حقوق مؤمن را به جای آوردی یعنی ولایت را پذیرفته‌ای و این به معنی انقلاب اسلامی است. انسان اگر بتواند به مؤمنان متصل شود، می‌توانر با اهل بیت(ع) ارتباط برقرار کند، بنابراین اتصال به مردم لازمه پیشبرد معارف دینی در جامعه است.

حجت‌الاسلام سهرابی با بیان اینکه در سازمان تبلیغات ایجاد تشکلات مردمی در پیشبرد اهداف بسیار مهم است، گفت: این امر نیاز به وحدت دارد. انقلاب اسلامی یعنی مردم؛ لذا باید دوگانه‌هایی که ممکن است بین حاکمیت و مردم ایجاد شود، برداشته شود. در این میان حوزه‌های علمیه و طلاب برای تبلیغات بسیار مهم است و از این رو ارتقای مدارس در این رابطه برای ورود و فعالیت طلاب در جامعه بسیار حائز اهمیت است.
امروز روز انجام کار‌های بزرگ و ایجاد یک جامعه پیوسته است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، ادامه داد: تحقق این موضوع می‌طلبد که حوزه‌های علمیه خروجی‌های خوبی داشته باشند و این امر نیازمند این است که این حوزه‌ها تقویت شوند. امروز روز انجام کار‌های بزرگ و ایجاد یک جامعه پیوسته است و تشکل‌های مردمی دانشجویی و طلبگی نقش بسیار مهمی در این حوزه دارند.

وی با بیان اینکه ما باید دانشجویان را در سازمان تبلیغات اسلامی ببینیم، گفت: باید بتوانیم به ظرفیت بدنه دانشجویی متصل شویم و با یک جریان پیوستگی از این سرمایه مهم انقلاب بهره ببریم. همچنین تشکل‌های طلبگی شکل گرفته و امیدوار هستیم این پیوستگی سرعت بسیاری به خود بگیرد. در تشکل‌های مردمی یکی از موانعی که ما را معطل کرده و نمی‌توانیم حرکت جهشی در مسیر انقلاب داشته باشیم، توجه به تشکل‌های زنان است.
در مباحث فرهنگی نباید از انقلابی‌گری کوتاه بیاییم
حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آخرین سخنران این مراسم بود که اظهار کرد: ما در مباحث فرهنگی نباید از انقلابی‌گری کوتاه بیاییم و در جنگ فرهنگی باید استوار بود. اسلام به ما می‌گوید کسانی که در این مسیر کم آورد‌ه‌اند و فرار کردند به دنبال آن نروید و از آن‌ها دست بکشید و کسانی که ناتوان و مجروح هستند، نباید کاری به آن‌ها نداشته باشید؛ این نهایت اخلاق در کلام امیر(ع) است که ما در جنگ فرهنگی باید مردانه وارد عمل شویم.

وی با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) ادامه داد: حضرت می‌فرمایند در جاهلیت نیز چنین بود که اگر مردی، زن خودش را می‌زد همه او را ملامت می‌کردند؛ امید که نوع جنگیدن ما بر محور اخلاق و انسانیت و معنویت باشد. ما همه سربازان مقام معظم رهبری هستیم و چشم خود را به انقلاب دوخته‌ایم و مهم نیست در کدام بخش ایفای نقش کنیم. ما در کنار امور مساجد ایستاده‌ایم.
در مسیر جنگ فرهنگی باید مستحکم بایستیم
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: در مسیر جنگ فرهنگی باید مستحکم بایستیم، ما پشت همه کسانی هستیم که در عرصه فرهنگی بخواهند استوار کار کنند، تا بتوانیم به پشتوانه مقام معظم رهبری و حوزه علمیه در عرصه فرهنگی اقدامات قابل توجهی انجام دهیم؛ این کار‌ها باعث می‌شود تا مردم خادم بودن ما را به چشم بیینند و باور کنند. تلاش می‌کنیم تا سازمان تبلیغات اسلامی و امور مساجد با همدیگر هم‌افزا شوند و پای این حرفمان هم ایستاده‌ایم و به‌زودی مردم شاهد این خدمت خواهند بود.

به گزارش ایکنا؛ در پایان این مراسم از تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصرالدین نوری‌زاده، مدیرکل پیشین تبلیغات اسلامی استان تهران تقدیر به عمل آمد و حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر سهرابی به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان تهران معارفه شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک