دوازدهمین نمایشگاه صنعت مبلمان ایران گشایش یافت


دوازدهمین نمایشگاه صنعت مبلمان ایران گشایش یافت

دوازدهمین نمایشگاه صنعت مبلمان ایران امروز (سه شنبه) با حضور بیش از 200 شرکت و واحد تولیدی در محل نمایشگاهی مصلی بزرگ امام خمینی(ره) گشایش یافت.

دوازدهمین نمایشگاه صنعت مبلمان ایران گشایش یافت
به گزارش ایران اکونومیست؛ در این نمایشگاه بیش از 200 شرکت و واحد تولیدی از تهران و دیگر استان های کشور جدیدترین تولیدات خود در حوزه مبلمان منزل، مبل راحتی و استیل، کالای خواب و دکوراسیون داخلی، صندلی اداری و آمفی تئاتر، میز و صندلی، کتابخانه، فایل، تجهیزات و لوازم تکمیلی اداری را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار دادند.
برپایه این گزارش، ارائه آخرین دستاوردهای فناوری روز در حوزه مبلمان، گسترش تعامل علمی و بازرگانی، کمک به تقویت توان ساخت داخل از طریق تبادل اطلاعات فنی، آشنایی صنعتگران ایرانی با دستاوردهای نوین این صنعت، ایجاد زمینه خرید آسانتر برای شهروندان با قیمت مناسب، توسعه اشتغال و ارتقای جایگاه و موقعیت ایران در منطقه و جهان، مهمترین محورهای برگزاری این نمایشگاه است.
به مناسبت در پیش بودن چهلمین بهار انقلاب اسلامی، کالاهای عرضه شده در دوازدهمین نمایشگاه بزرگ مبلمان ایران برای زوج هایی که در این ماه (بهمن ماه) ازدواج کنند با ارائه عقد نامه به صورت تمام اقساط و با تخفیف 20 تا 30 درصدی به فروش می رسد.
برپایه آمارها، ایران نوزدهمین بازار بزرگ مبلمان در جهان است که در 9 ماهه امسال 36 میلیون دلار صادرات داشت که نسبت به مدت مشابه پارسال 227 درصد رشد نشان می دهد.
بیشترین صادرات مبلمان به کشورهای عراق، افغانستان و عمان است که مطابق آمارهای 9 ماهه به ترتیب 241 درصد، 157 درصد و 160 درصد رشد داشته اند.
محدودیت های ارزی و تحریمی سبب شد تا امسال مبلمان نیز در فهرست هزار و 339 قلم کالای ممنوعه وارداتی قرار بگیرد و هرچند تعرفه حدود 60 درصدی برای آن تعریف شده، اما افزایش حدود سه برابری نرخ ارز، به فرصتی برای صادرات این محصولات تبدیل شده است.
به گفته کارشناسان، کمبود زیادی در بحث مبلمان شهری به ویژه داخل شهرها، فروشگاه ها و غیره با وجود جمعیت افراد مسن داریم و انتظار می رود صنعت مبلمان در این زمینه ظرفیت های جدیدی خلق کند.
دوازدهمین نمایشگاه صنعت مبلمان ایران از تا سیزدهم بهمن ماه هر روز از ساعت 11 تا 21 و روز جمعه از ساعت 13 تا 21 آماده بازدید علاقمندان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق