بررسی راهکار‌های مقابله با قاچاق دام در قم


بررسی راهکار‌های مقابله با قاچاق دام در قم

نمایندگان سازمان‌های جهاد کشاورزی قم، تهران، اصفهان، مرکزی و سمنان امروز برای مقابله با قاچاق دام نشست مشترک برگزار کردند.

بررسی راهکار‌های مقابله با قاچاق دام در قمبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قم، محمدرضا طلایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به اجرای طرح ممنوعیت خروج دام از شهرک دامشهر گفت: سال گذشته نقل و انتقال حدود 30درصد دام‌ها با مجوز صورت می‌گرفت که با تشدید این طرح در سه هفته اخیر، نقل و انتقال مجوزدار دام‌ها به حدود 70تا80 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به این نکته که قم در گذرگاه ارتباطی 24 استان در نقل و انتقال دام قرار گرفته است، بر مشارکت سایر استان‌های برای مقابله با معضل قاچاق دام، تاکید کرد و افزود: با اجرای این طرح در یک ماه گذشته از قاچاق 2هزار رأس دام از استان قم جلوگیری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم، گفت: یکی دیگر از مشکلات جابه‌جایی بدون مجوز دام انتقال بیماری‌های واگیرداری مانند تب برفکی است.

طلایی تصریح کرد: با تشدید اقدامات نظارتی و کنترلی که سازمان جهاد کشاورزی قم بر مجموعه دامشهر دارد، هیچ دامی نباید از قم به شهرهای مرزی منتقل شود.

رفیعی مدیرکل دامپزشکی استان هم در این نشست گفت: با افزایش کشتار دام در استان و اجرای طرح مقابله با قاچاق، می‌توان امیدوار بود که قیمت گوشت ثابت بماند.

وی با بیان اینکه 63درصد از دام پرورش یافته در استان قم مازاد بر نیاز است گفت: صادر کردن این دام‌ها از استان منوط به اخذ مجوزهای لازم است.

شهرک دامشهر قم با داشتن 1400واحد دامی و 33کاروان سرا جزء بزرگترین میادین دامی کشور است که از نیمه دی مشمول طرح ممنوعیت خروج دام بدون مجوز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی