13 استارت‌آپ در اردبیل زمینه اشتغال 120 نفر را فراهم کرده است


13 استارت‌آپ  در اردبیل زمینه اشتغال 120 نفر را فراهم کرده است

نایب رئیس انجمن صنفی رایانه‌ای استان اردبیل گفت: تشکیل 13 استارت‌آپ موفق در استان اردبیل زمینه اشتغال 120 نفر را در حوزه فناوری‌های جدید فراهم کرده است.

مسعود کوهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرکت شتاب دهنده تکاپ که در حوزه کسب و کارهای نوین سه سال است فعالیت می‌کند در برگزاری رویدادهای استارت‌آپی به عنوان یک برند پیشرو عمل کرده به طوری که موفق شدیم ۱۳ استارت‌آپ کیفی را برگزار کنیم.


وی خاطرنشان کرد: فعالیت این استارت‌آپ‌ها در حوزه‌های مختلف فرصت اشتغال را برای ۱۲۰ نفر فراهم کرده و به یقین در برگزاری این رویدادها ما از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده می‌کنیم، به طوری که اخیراً مرکز نوآوری دانشگاه علمی – کاربردی آرمان سوله را راه‌اندازی کردیم.


نایب رئیس انجمن صنفی رایانه‌ای استان اردبیل گفت: اغلب تیم‌ها و صاحبان ایده با توان مضاعف در این رویدادها حضور می‌یابند تا با پایش اولیه ایده‌ها ارزیابی شده و دوره‌های آموزشی تخصصی و مشاوره‌های مورد نیاز در حوزه کسب و کارهای موفق برگزار شود.


کوهی بیان کرد: با برگزاری این رویداها ما به راحتی می‌توانیم سرمایه‌گذاران را جلب کنیم که در قالب شرکت شتاب دهنده تکاپ سعی در معرفی ایده‌ها و مراحل جذب سرمایه‌گذاری و فعال شدن کسب و کارهای موفق را از صفر تا ۱۰۰ داریم.


وی به برنامه‌های پیش‌بینی شده تا آخر امسال در حوزه استارت‌آپی اشاره کرد و افزود: ما تلاش خواهیم کرد تا در سال آینده علاوه بر رویدادهای متعدد استارت‌آپی برای اولین بار با همکاری بانک ملی استارت‌آپ فناوری‌های مالی را برگزار کنیم که در حاشیه برگزاری این رویداد از استارت‌آپ‌های حوزه مالی نیز رونمایی خواهد شد.


نایب رئیس انجمن صنفی رایانه‌ای استان اردبیل از حمایت‌های پارک علم و فناوری و سایر دستگاه‌ها از صاحبان ایده و کارهای نوین و خلاقانه قدردانی کرد و گفت: ما در همین مجموعه استارت‌آپی تکاپ سعی می‌کنیم در کنار تأمین فضا طرح‌های مختلف را برای حضور سرمایه‌گذاران معرفی کنیم تا با بهره‌گیری از این ایده‌ها شرایطی فراهم آید تا بتوانیم به نحو احسن از این امکانات و بستر فراهم شده در مسیر حمایت از جوانان خلاق و ایده‌پرداز استفاده کنیم.


کوهی ادامه داد: ما برای صیانت از مالکیت معنوی ایده‌های ارائه شده سعی می‌کنیم افرادی که ایده خود را ارائه کرده و پیگیر به ثمر رساندن آن بوده‌اند، حمایت همه جانبه داشته باشیم که قطعاً با توجه به اکوسیستم‌های استارت‌آپ‌های موجود ایده‌ها به شکل آزادانه طرح شده و افرادی که با تقدم در این زمینه ورود پیدا کنند حق بهره‌مندی از مزایای آن را دارند.


وی بزرگترین خلأ را در این حوزه عدم غفلت از همگرایی واقعی در اکوسیستم استارت‌آپ‌ها اعلام کرد و افزود: باید از همان مراحل اولیه ارائه ایده تا شکل‌گیری شرکت‌های شتاب دهنده و هسته‌های فناور و همچنین مراحل تجاری‌سازی کسب و کارهای جدید به نوعی حمایت کننده فعالان این بخش باشیم.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !