عقب‌ماندگی بخشی از صادرات استان به دلیل کمبود واگن


عقب‌ماندگی بخشی از صادرات استان به دلیل کمبود واگن

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: ما باید تا پایان سال 3 میلیارد و 300 میلیون دلار صادرات از استان انجام دهیم، بخشی از صادرات خود را به دلیل کمبود واگن از دست داده‌ایم و بخشی از آن از مرز اینچه برون بارگیری شد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین روشنک در اولین نشست خبری ایران و تاجیکستان را در اتحادیه صادرکنندگان استان، اظهار کرد: اتاق مشترک ایران و تاجیکستان به مدت چهار ماه است که فعالیتش را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: اتاق‌های مشترک تشکیلاتی است که ارتباط اقتصادی بین دو کشور را ساماندهی می‌کند تا زمینه توسعه اقتصادی را در حوزه تجارت برای دو کشور را فراهم کند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه کشور تاجیکستان در برقراری ارتباط تجاری با کشور ما بسیار مایل بوده و همواره مردم ایران برادر و خواهر خود می‌دانند، افزود: ما سال‌های سال است که روابط خوبی را با این کشور داشته‌ایم به گونه‌ای که در چندسال گذشته در تک تک روستاهای این کشور حضور پیدا کردیم و موضوع برندینگ را برای آن‌ها مطرح کردیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت تاجیکستان همواره در بسیاری از مسائل مدیون دولت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با بیان اینکه ما در طول تاریخ در زمینه تجارت اشتباهاتی را داشته‌ایم، گفت: باید این اشتباهات را پذیرفته و باید آن‌ها را برای تداوم رابطه حل و فصل کنیم.

روشنک تاکید کرد: در حال حاضر استقبال شریک تاجیکی از ایجاد این اتاق مشترک بسیار خوب بوده و ما با اتاق تاجیکستان در تماس خواهیم بود.

وی اضافه کرد: ما در تلاش هستیم که همایش‌های تجاری را در شهر دوشنبه برگزار کنیم و در قالب آن هیأت‌های تجاری را اعزام کنیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی عنوان کرد: زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری مشترک در بین دو کشور وجود دارد، ما باید از این فرصت‌ها نهایت بهره را ببریم.

روشنک گفت: ما در دنیا مخالفین را داریم که پولدارند و این افراد نفوذ‌هایی را دارند، این افراد همواره از پول خود بهره می‌گیرند و از این امر نهایت استفاده را می‌برند. ما اگر غفلت کنیم دچار شکست خواهیم شد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی در خصوص تأمین واگن برای صادرات، بیان کرد: این مشکل قدمتی ۱۸ ساله دارد و در مقاطعی با پیگیری حل شده است.

روشنک با بیان اینکه ما باید تا پایان سال ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات از استان انجام دهیم، گفت: بخشی از صادرات خود را به دلیل کمبود واگن از دست داده‌ایم و بخشی از آن از مرز اینچه برون بارگیری شد.

وی تاکید کرد: ما همواره سه فصل صادراتی داریم که شامل یک ماه به آغاز فصل سرما، یک ماه به عید نوروز و یک ماه مانده به کریسمس می‌شود، باید در این سه نوبت تمام توان صادراتی خود را به کار بگیریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان