آیت‌الله مکارم شیرازی: جهاد تبلیغ علم و دین یکی از بهترین جهاد‌ها است


آیت‌الله مکارم شیرازی: جهاد تبلیغ علم و دین یکی از بهترین جهاد‌ها است

مرجع تقلید شیعیان گفت: مبلغان دین نقش مهمی برای ترویج معارف دینی بر عهده دارند و یکی از بهترین جهاد‌ها جهاد تبلیغ علم و دین اس

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار مبلغان حوزه علمیه که در مدرسه امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد با اشاره به آیه‌ای از سوره اعراف اظهار داشت: مؤمنین واقعی کسانی هستند که هنگامی که نام خدا برده می‌شود ترسان می‌شوند و هنگامی که قرآن خوانده می‌شود ایمانشان قوی می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از خصوصیات مؤمنین این است که تنها به خداوند توکل می‌کنند، چون هر چه وجود دارد از آن خداوند است و سرچشمه همه برکت برای خداوند است.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: اقامه نماز در جامعه یکی دیگر از خصوصیات مؤمنین است و کاری می‌کنند همه نمازخوان شوند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اهمیت تبلیغ در دین اسلام تصریح کرد: در برخی از روستا‌های کشور که بسیار محروم هستند تاکنون مبلغ و روحانی برای تبلیغ حضور پیدا نکرده است که در این زمینه حوزه‌های علمیه رسالت مهمی را برعهده دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: مبلغان دین نقش مهمی برای ترویج معارف دینی بر عهده دارند و یکی از بهترین جهادها، جهاد تبلیغ علم و دین است.

وی افزود: اگر طلاب و مبلغین شرایط را داشته باشند، ولی به مناطق محروم نروند روز قیامت باید پاسخگوی خدا باشند، باید از امام جماعت و طلابی که در مناطق محروم حضور دارند حمایت کرد و آن‌ها را تقویت کرد.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: برخی افراد مغرض شبهه ایجاد می‌کنند که حوزه‌های علمیه چه اقدامی انجام می‌دهد و پول‌هایی که در اختیار مراجع است برای چه اقداماتی است که باید به آن‌ها گفت: ترویج معارف دین در روستا‌ها و مناطق محروم از جمله اقدامات حوزه‌های علمیه و مراجع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا