ارزآوری و رقابت پذیری صنایع با نگاه صادراتی محقق می شود


خوانساری گفت:نگاه صادراتی نکته مهمی است که می‌تواند علاوه بر کسب رضایت مشتریان ایرانی ارزآوری برای کشور داشته و صنایع داخلی را هم رقابت پذیر کند.

ارزآوری و رقابت پذیری صنایع با نگاه صادراتی محقق می شودبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خوانساری در گردهمایی فعالان صنایع غذایی گفت: یکی از افتخارات کشور وجود صنایع غذایی و لبنی است که توانسته ظرف ۴۰ سال بعد از انقلاب از رشد مناسبی برخوردار باشد و رقابت خود را در بازار‌های داخلی و خارجی به شکل موثری پیش برد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: اکنون علاوه بر تامین بازار‌های داخلی راه محصولات صنایع غذایی و لبنی کشور به بازار‌های آسیایی و اروپایی باز شده و صادرات مناسبی به چشم می‌خورد.

وی تصریح کرد: علت موفقیت این صنعت به عواملی همچون خلاقیت، رقابت، نگاه صادرات گرا و تامین کیفی نیاز مردم برمی گردد در حالی که در برخی صنایع از جمله خودرو به دلیل نبود رقابت در جا زده ایم و علاوه بر اینکه دولت با حمایت‌های گلخانه‌ای این صنعت را حمایت کرده، اما همچنان روی پای خود نایستاده است.

به گفته خوانساری، نگاه صادراتی نکته مهمی است که می‌تواند علاوه بر کسب رضایت مشتریان ایرانی ارزآوری برای کشور داشته و صنایع داخلی را هم رقابت پذیر کند.

وی اظهار کرد: سه بخش از صنعت کشور هیچ گاه از سفره‌های مردم خارج نمی‌شوند که شامل پوشاک، مسکن و صنایع غذایی هستند. به خصوص اینکه صنایع غذایی آخرین حلقه از محدودیت‌های سفره خانوار است و نیاز به آن سبب می‌شود بتوان همواره بر روی ماندگاری بازار‌ها در صورت حفظ کیفیت فکر کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: سال ۹۷ سال بسیار سختی برای همه صنایع ایران و صادرات کشور بود و پیش بینی می‌شود سال آتی نیز همین سختی را پیش رو داشته باشیم لذا باید بر روی تکمیل زنجیره‌های تولید کار کرده و صنایع تبدیلی را رونق بخشیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق