با برترین اسلحه‌های شاتگان سال 2018 آشنا شوید +تصاویر (قسمت اول)


با برترین اسلحه‌های شاتگان سال 2018 آشنا شوید +تصاویر (قسمت اول)

هر ساله تعدادی سلاح شکاری به عنوان بهترین‌ اسلحه‌های شکاری سال انتخاب می‌شوند و گزارش زیر قصد داریم بهترین‌های اسلحه شاتگان را به علاقمندان معرفی کنیم.

با برترین اسلحه‌های شاتگان سال 2018 آشنا شوید +تصاویر (قسمت اول)به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اسلحه‌های شاتگان به دلیل قدرت بالا و دقت در، مورد اصابت قرار دادن اهداف متحرک محبوبیت زیادی در بین طبیعت‌گردان و طرفداران اسلحه در سراسر جهان دارد.

اسلحه‌های شکاری که به اصطلاح شاتگان-Shotgun در جهان شناخته می‌شوند از محبوبیت بسیار بالایی در میان شکارچیان در سراسر جهان برخوردار هستند. این اسلحه‌ها با قدرت بسیار زیاد خود به راحتی می‌توانند هر هدف زند‌ه‌ای را از پای در بیاورند و آسمان را پیش چشم حیوان یا پرنده مورد نظر تیرانداز تیره و تار کنند.

بیشتر بخوانید: ۵ اسلحه کمری خطرناک سال ۲۰۱۸ +تصاویر

اسلحه‌های شکاری یا همان شاتگان‌ها از لحاظ مسلح شدن به 7 دسته تقسیم می‌شوند. انواع سلاح شکاری عبارت است از کمرشکن، چخماقی، کوسه، گلنگدنی، دستکش، اهرمی و نیمه خودکار. هر دسته از این اسلجه‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که در ادامه به اختصار به توضیح آن می‌پردازیم:

کمرشکن: تفنگ‌های تک لول و دو لولی هستند که برای فشنگ گذاری لازم است آن را خم کرد.

چخماقی: برای مسلح کردن این اسلحه ابتدا باید آن را باز و سپس آن را فشنگ‌گذاری کنیم و برای مسلح کردن باید جخماق تفنگ را عقب بکشیم.

کوسه: این نوع از اسحله دارای چکش مخصوصی جهت شلیک کردن است که درون تفنگ جاسازی شده و توسط کاربر دیده نمی‌شود و با باز کردن اسلحه مسلح می‌گردد.

گلنگدنی: با حرکت دادن گلنگدن یه گلوگله از خزانه خارج شده و به خوان تفتگ وارد می‌شود.در این زمان اسلحه مسلح می‌گردد.

دستکش: با کشیدن یکه دسته که زیر لوله اسلحه قرار دارد، گلوگه از خزانه خارج شده و هم‌زمان اسلحه مسلح می‌شود.

اهرمی: در این نوع اسلحه شکاری با کشیدن اهرمی که زیر اسلحه و نزدیم ماشه قرار دارد یک فشنگ داخل خوان شده و اسلحه را مسلح می‌کند.

نیمه خودکار: این نوع از سلاح‌ شکاری امروزه بخش بسیار بزرگی از این اسحه‌ها را تشکیل می‌دهد. اسلحه شکاری نیمه خودکار به اسلحه گفته می‌شود که با هر بار چکاندن ماشه تنها یک تیر شلیک می‌شود ولی تفاوت آن با سایر شاتگان‌ها در خودکار مسلح شدن آن است که به وسیله گاز باروت صورت می‌گیرد.

هر سال در پایان سال میلادی و یا اوایل سال جدید وب‌گاه‌های معتبر سلاح و مجلات جنگ افزاز بهترین اسلحه‌های شکاری در آن سال را معرفی می‌کنند. این انتخاب بر اساس معیار‌های مختلفی از قبیل: سرعت مسلح شدن، قدرت تیر‌اندازی و میزان دقت در اصابت به اهداف صورت می‌گیرد. در ادامه قصد داریم بهترین اسلحه‌های شکاری سال ۲۰۱۸ را به شما معرفی کنیم:

بنلی سوپر بلک ایگل ۳ - Benelli Super Black Eagle 3

این اسلحه یکی از پرطرفدارترین شاتگان‌ها در آمریکای شمالی است و بسیاری از شکارچیان مایل به خرید آن هستند. بنلی سوپر بلک ایگل ۳ اسلحه‌ای نیمه خودکار با قابلیت مسلح شدن سریع است و از این نظر نگرانی را بابت تلف شدن زمان زیاد در هنگام مهمات گذاری اسلحه از بین برده است.

گلوله‌های بسیار بزرگ این اسلحه می‌تواند هر هدفی را از پای درآورد و در صورتی که تیر‌انداز دقت و مهارت کافی داشته باشد مطمئنا هدف خود را مورد اصابت قرار می‌دهد. بدنه بنلی سوپر بلک ایگل ۳ با استفاده از پلاستیک فشرده با وزن کم ساخته شده و زیبایی خاصی به آن بخشیده است. در این اسلحه هم‌چنین ناسه ایمن نیز در کنر ماشه اصلی قرار دارد تا از شلیک ناگهانی و بدون کنترل اسلحه جلوگیری کند. قیمت Benelli Super Black Eagle 3 در آمریکای شمالی ۱۹۹۹ دلار است.

با برترین اسلحه‌های شاتگان سال 2018 آشنا شوید +تصاویر (قسمت اول)

با برترین اسلحه‌های شاتگان سال 2018 آشنا شوید +تصاویر (قسمت اول)

با برترین اسلحه‌های شاتگان سال 2018 آشنا شوید +تصاویر (قسمت اول)

رمینگتون وی ۳ فیلد اسپرت -Remington V3 Field Sport

این اسلحه دارای ۸ محفظه فشنگ جهت شلیک با فشار مستقیم گاز است. ساختار رمینگتون وی ۳ فیلد اسپرت به گونه‌ای طراحس شده است که باز و بست اسلحه را جهت تمیز کردن آن راحت کرده است. بدنه چوبی Remington V3 Field Sport علاوه بر ایجاد ظاهری عجیب و جذاب برای آن، استحکام مناسبی نیز به اسلحه بخشیده است. علاقمندان به این اسلحه می‌توانند آن را با قیمت ۹۵۵ دلار خریداری کنند.

با برترین اسلحه‌های شاتگان سال 2018 آشنا شوید +تصاویر (قسمت اول)

با برترین اسلحه‌های شاتگان سال 2018 آشنا شوید +تصاویر (قسمت اول)

برونینگ ویکد وینگز اِی ۵ - Browning Wicked Wings A5

اسلحه‌ای قابل اطمینان! برونینگ ویکد وینگز اِی ۵ به اندازه ۱۰۰۰۰۰ هزار شلیک و یا ۵ سال استفاده از اسلحه گارانتی تضمین شده دارد و کاربر با خیالی آسوده می‌تواند اقدام به خرید این اسلحه کند. Browning Wicked Wings A۵ دارای یک برآمدی مخصوص روی بدنه خود است که سازندگان این اسلحه جهت افزودن بر میزان دقت تیر‌انداز در زمان نشانه‌گیر اجسام متحرک آن را طراحی کرده‌اند.

این ویژگی در نسل‌های قبلی برونینگ ویکد وینگز اِی ۵ نیز وجود داشته است برای مثال پدربزرگ این اسلحه Auto-5 نیز دقیقا با همین برآمدگی تولید شد. با اینکه بدنه این اسلحه به مانند رمینگتون وی ۳ فیلد اسپرت از چوب طبیعی درختان ساخته شده است، ولی سازندگان با استفاده از فرآیند‌های خاصی وزن آن را تا حد ممکن پایین آورده‌اند تا حمل و قرار دادن سلاح بر روی شانه برای تیراندازان ساده کنند. دوست‌داران Browning Wicked Wings A5 می‌توانند آن را با قیمت ۱۹۸۰ دلار خریداری کنند.

با برترین اسلحه‌های شاتگان سال 2018 آشنا شوید +تصاویر (قسمت اول)

با برترین اسلحه‌های شاتگان سال 2018 آشنا شوید +تصاویر (قسمت اول)

گزارش از علیرضا باجلان

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403