وداع حبیب موتلفه


وداع حبیب موتلفه

آرمان-محمدنبی حبیبی صبح روز گذشته سه شنبه 9بهمن بر اثر ایست قلبی، دارفانی را وداع گفت. او پس از مرحوم حبیب‌ا... عسگراولادی، مسئولیت دبیرکلی حزب موتلفه اسلامی را عهده‌دار شده بود. براساس این گزارش، زمان و مکان تشییع پیکر دبیرکل فقید حزب مؤتلفه اسلامی متعاقباً اعلام خواهد شد. از سوابق کاری او می‌توان به استانداری تهران، فارس و خراسان بزرگ اشاره کرد. حبیبی دارای فوق لیسانس جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران بود همچنین مدتی نیز به عنوان شهردار تهران فعال بود که حتی در دوره شهرداری او ساخت مترو آغاز شد. همچنین قائم مقامی بنیاد بین‌المللی غدیر، مدیر عاملی شرکت پست جمهوری اسلامی، معاونت وزیر راه و ترابری، ریاست سازمان هواپیمایی کشور، معاونت وزیر بازرگانی، قائم مقامی رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان، ریاست ستاد اقامه نماز تهران و معاونت سیاسی استاندار کرمان از دیگر مسئولیت‌های حبیبی بوده است. درپی درگذشت دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، برخی مسئولان نظام، فعالان و چهره‌های سیاسی به صورت جداگانه پیام تسلیت صادر کردند که در ادامه می‌خوانید.

پیام حزب موتلفه
حزب موتلفه با صدور اطلاعیه‌ای مراسم تشییع محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه را اعلام کرد. متن این اطلاعیه بدین شرح است: «بسمه تعالی. انا لله و انا الیه راجعون. با نهایت تاسف و تاثر، سه‌شنبه مقارن با ایام حزن‌آور شهادت حضرت صدیقه طاهره(س)، انقلاب اسلامی یکی از وفادارترین و مخلص‌ترین یاران خود را از دست داد. محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی ۱۴سال پیش پرچم حزب را از مرحوم حبیب‌ا... عسگراولادی دریافت کرد و در این سال‌ها با حفظ این امانت در خط امام(ره) و رهبری معظم انقلاب از هیچ کوششی فروگذار نکرد. وی از یاران باوفای امام و رهبری بود و کارنامه انقلابی او نزد انقلابیون شفاف و روشن است. حبیبی در عرصه‌های خدمت به نظام خستگی‌ناپذیر بود. حضور او در میادین خدمت به مردم و نظام هیچ‌گاه از یادها نخواهد رفت. او در مسئولیت‌هایی که در انقلاب پذیرفت، زمینه‌ساز خدمات بی‌منت و صادقانه به ملت ایران بود. حزب مؤتلفه اسلامی فقدان دبیرکل و همکار پرتلاش خود را به ملت ایران و مقام معظم رهبری و همه خدمتگزاران و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گوید. بر این اساس، مراسم تشییع آن فقید سعید پنجشنبه (۱۱بهمن) ساعت 08:30 صبح از مسجد امام صادق(ع) در میدان فلسطین برگزار می‌شود. جزئیات مراسم ترحیم و بزرگداشت آن مرحوم نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.
تسلیت سران قوا
رئیس‌جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت مرحوم محمدنبی حبیبی، فعال متعهد عرصه تحزب، سیاست و خدمت از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و برای عموم بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت کرد. متن پیام حسن روحانی در ادامه می‌آید: «درگذشت فعال متعهد عرصه تحزب و سیاست و خدمت مرحوم حاج محمدنبی حبیبی موجب تألم و تأثر خاطر شد. این چهره انقلابی ضمن همراهی در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی، پس از پیروزی انقلاب نیز در سمت‌های گوناگون اجرایی و امورخیریه، خدمات صادقانه‌ای ارائه کرد. اینجانب مصیبت وارده را به خانواده محترم، نزدیکان و همراهان آن مرحوم در حزب مؤتلفه اسلامی تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و برای عموم بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت دارم.» همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس در پیامی درگذشت دبیرکل حزب موتلفه اسلامی را تسلیت گفت. متن پیام بدین شرح است: «درگذشت یار دیرین و خادم انقلاب آقای محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی موجب تاسف و تاثر شد. ایشان در طول سال‌های انقلاب در زمره مبارزین و از ارادتمندان به نظام و رهبری بودند و پس از آن نیز خدمات فراوانی ازجمله استانداری در تهران، فارس و خراسان، شهردار تهران و معاونت در چند وزارتخانه و نهاد انقلابی عرضه داشتند. ضمن عرض تسلیت به خانواده، دوستان و اعضای محترم حزب موتلفه اسلامی، برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم» در ادامه همچنین آیت‌ا... آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه با صدور پیامی درگذشت ایشان را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت او بدین شرح است: «خبر درگذشت یار دیرین انقلاب آقای محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه که عمر خود را در راه دفاع از اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی سپری کرد، موجب تأسف اینجانب گردید. ضمن عرض تسلیت به بیت محترم ایشان و اعضای حزب مؤتلفه، برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می‌نمایم».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد