دستگیری سارقان حرفه‌ای خودرو در منطقه طرشت


دستگیری سارقان حرفه‌ای خودرو در منطقه طرشت

سرهنگ شعبان پور گفت: دو متهم سابقه دار لوازم خودرو که با حضور در اطراف دانشگاه صنعتی شریف اقدام به سرقت‌های سریالی می‌کردند، دستگیر شدند.

دستگیری سارقان حرفه‌ای خودرو در منطقه طرشتبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علیرضا شعبانپور، رئیس کلانتری ۱۱۸ ستارخان اظهار کرد: از مدتی پیش سرقت‌های لوازم خودرو در محدوده طرشت، دانشگاه صنعتی شریف و اطراف شدت می‌گیرد و با توجه به حساسیت موضوع، در این زمینه گشت‌های محسوس و نامحسوس تشکیل می‌شود.

وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده، مشخص می‌شود سارقان بیشتر از خودرو‌های پلاک شهرستان و در بعضی موارد از خودرو‌هایی که اطراف دانشگاه پارک می‌کنند سرقت هایشان را انجام می‌دهند.

سرهنگ شعبان پور تصریح کرد: ماموران در مرحله بعدی، با استفاده از تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته، سارقان را شناسایی می‌کنند و متوجه می‌شوند این دو سارق با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت و در بیشتر موارد خودروی پراید، سرقت هایشان را مرتکب می‌شوند.

وی افزود: شیوه و شگرد آن‌ها نیز به این شکل بود که یکی از آن‌ها به سراغ خودروی مورد نظر می‌رفت و فرد دیگر نیز به زاغ زنی می‌پرداخت تا در صورت رسیدن پلیس متواری شوند.

رئیس کلانتری ۱۱۸ ستارخان با بیان اینکه روز گذشته ماموران به خودروی پرایدی که با سرعت کمی در حال گشت زنی بود، مشکوک و با بررسی موضوع متوجه می‌شوند آن‌ها همان سارقان خودرویی هستند که باید دستگیر شوند.

بیان کرد: تیمی از ماموران عملیات کلانتری وارد عمل شده و در اقدامی سریع و هماهنگ به سارقان دستور ایست می‌دهند که آن‌ها بی توجه به دستور ایست سرعت خود را بالا برده و متواری می‌شوند.

وی افزود: ماموران پس از چند بار ایست کشیدن، با توجه به قانون به کارگیری سلاح، بعد از شلیک دو تیر هوایی و یک تیر مستقیم، بالاخره به خودروی سارقان رسیده و جلوی فرار آن‌ها را می‌گیرند.

سرهنگ شعبان پور با اشاره به اینکه این دو سارق سابقه دار پس از دستگیری به کلانتری منتقل شدند، خاطرنشان کرد: از خودروی آن‌ها پنج عدد باتری خودرو کشف شد و با فراخوان مالباخته‌ها به کلانتری، همگی باتری خودروی خود را شناسایی و تحویل گرفتند.

هر دو متهم که سه سابقه و محکومیت کیفری داشتند، به مقام قضائی معرفی شدند و شکاتی که احتمال می‌دهند از سوی این دو متهم هدف سرقت قرار گرفته اند می‌توانند برای شناسایی آن‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود