طالبان: آمریکا در خروج نظامیان این کشور از افغانستان جدی است


طالبان: آمریکا در خروج نظامیان این کشور از افغانستان جدی است

رئیس سابق دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت: آمریکا در خروج نظامیان این کشور از افغانستان بسیار جدی است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «شیرعباس استانکزی»، رئیس سابق دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت: آمریکا در خروج نظامیان این کشور از افغانستان بسیار جدی است.

استانکزی که رهبری طالبان در مذاکرات 6 روزه با آمریکا را دست داشت، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که آمریکا در خروج نظامیان خود از افغانستان بسیار جدی است و امیدوارم خلیلزاد نقش مهمی در تحقق صلح در افغانستان ایفا کند.

دیلی میل نوشت: رئیس سابق دفتر سیاسی قطر اضافه کرد: خلیلزاد نسبت به نماینده‌های گذشته آمریکا اختیار بیشتری را در خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان دارد و تاکید کرد که طالبان آمریکا را مجبور کرده که گزینه نظامی را کنار گذاشته و راه حل سیاسی را مدنظر قرار دهد.

وی که با انتخاب ملا محمد برادر بعنوان رئیس جدید دفتر سیاسی قطر، دیگر رهبری گروه طالبان در مذاکرات با آمریکا را برعهده ندارد، در ادامه گفت: گفته‌های رئیس جمهور افغانستان در مورد خروج نظامیان تنها تکرار گفته‌های خلیلزاد است و وی اختیاری در مورد ماندن یا خروج نظامیان خارجی از افغانستان ندارد و به طور کلی دولت افغانستان دولتی وابسته است و استقلالی از خود ندارد.

رئیس سابق دفتر سیاسی طالبان به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اشاره کرد و تصریح کرد: طالبان انتخابات را تا زمانی که نیروهای خارجی در افغانستان حضور دارند به رسمیت نمی‌شناسد.

وی همچنین انتخاب ملا برادر به عنوان رهبری جدید دفتر سیاسی طالبان را اقدامی مهم دانست و یادآور شد: با توجه به تجربه سیاسی و نظامی ملا برادر، حضور وی در دفتر سیاسی اقدامات سیاسی طالبان را تقویت خواهد کرد.

این اظهارات در حالی از سوی استانکری مطرح می‌شود که خلیلزاد و طالبان 6 روز در قطر مذاکره کرده و بعد از این مذاکرات دو طرف اعلام کردند که پیشرفتهای مهمی در برخی از موضوعات صورت گرفته است.

بعد از این مذاکرات خلیلزاد گفت: طالبان حاضر نیست با حکومت گفتگو کند زیرا به نظر آنان این حکومت، حکومت مشروع نیست. به باورشان، اگر با این حکومت بنشینند به ویژه در موقع انتخابات، یعنی اینکه مشروعیت حکومت را می پذیرند و جنگی که در این چند سال کرده اند، غیر مشروع پنداشته می شود، در حالی که طالبان ادعا دارند که جنگ شان برضد اشغال، جنگ مشروع است.

همچنین برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که آمریکا توافق کرده است که در یک بازه 18 ماه نظامیان این کشور را از افغانستان خارج کند و در مقابل نیز طالبان قول داده است که افغانستان به مکانی برای فعالیت گروه های تروریستی و حمله به آمریکا تبدیل نشود.

ناظران می‌گویند سیاست‌های ضد و نقیض ایالات متحده آمریکا باعث انزوا و بی‌اعتبار شدن دولت افغانستان شده است؛ دولتی که متحد آمریکاست و از سوی آن کشور حمایت می‌شود.

/انتهای پیام/

طالبان: آمریکا در خروج نظامیان این کشور از افغانستان جدی است
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر