خواب راحت نوزاد، راهکارهای مفید


خواب راحت نوزاد، راهکارهای مفید

وقتی نوزاد خوب نمی خوابد حتما دلیل مهمی دارد. اگر نوزاد گرسنه نباشد، زیر پایش خیس نباشد، تب و اسهال و دل درد نداشته باشد، گریه نمی کند و راحت می خوابد.اما چه دلایلی باعث می شود نوزاد خواب شبانه راحتی نداشته باشد؟

وقتی نوزاد خوب نمی خوابد حتما دلیل مهمی دارد. اگر نوزاد گرسنه نباشد، زیر پایش خیس نباشد، تب و اسهال و دل درد نداشته باشد، گریه نمی کند و راحت می خوابد.اما چه دلایلی باعث می شود نوزاد خواب شبانه راحتی نداشته باشد؟ با رعایت چه نکاتی می توان به خواب نوزاد و البته اعصاب راحت مادر و پدرها کمک کرد؟
علی محتشمی متخصص اطفال معتقد است ماساژ نوزاد یکی از بهترین راهکارها برای داشتن خواب خوب است. بازی کردن با دست و پای نوزاد و انجام حرکات کششی به همراه ماساژ دادن می‌تواند نوزاد را خسته و خواب را به او القا کند.»البته قبل از ماساژ نوزاد باید روش‌های صحیح ماساژ را یاد بگیرید تا خطری او را تهدید نکند.
نوزاد را در محیط آرام بخوابانید
این متخصص اطفال معتقد است عادت دادن نوزاد به خوابیدن در یک زمان مشخص یکی دیگر از کارهای مفید برای خواب بهتر است:« اگر چند شب متوالی، نوزاد خود را به خوابیدن در یک ساعت مشخص عادت دهید ساعت خواب او منظم می‌شود و خود به خود نوزاد با رسیدن به آن زمان مشخص، احساس خواب آلودگی می‌کند. همچنین محیط ساکت به خواب بهتر کودک کمک می‌کند، اگر نوزاد بیش از حد به صدای بلند حساس است، سعی کنید محیط خانه را هنگامی که نوزاد خواب است آرام نگه دارید؛ صدای زنگ موبایل و آیفون را کم و تلویزیون و رادیو را با صدای کم استفاده کنید، برخی از نوزادان با شنیدن صدای بلند نه تنها از خواب می‌پرند، بلکه تا مدت‌ها گریه می‌کنند، به خواب نمی‌روند و بی‌تابی می‌کنند، این علائم ناشی از ترسیدن نوزاد از صدای بلند است.»
نوزاد را در آغوش بگیرید
آغوش مادر و پدر بهترین مکان برای احساس امنیت و خوابیدن نوزاد است او در این باره به باشگاه خبرنگاران گفت:« اگر نوزادی خوب نمی خوابد توصیه می‌شود مادر، نوزاد خود را در آغوش بگیرد و با محبت با او صحبت کند؛ برایش شعر بخواند و شرایط را طوری فراهم کند که احساس امنیت و آرامش در نوزاد برقرار شود؛ در آن هنگام است که نوزاد می‌تواند دوباره به خواب راحت برود.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا