تشدید مقابله با مهاجران در جنوب آمریکا


تشدید مقابله با مهاجران در جنوب آمریکا

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که چند هزار نفر دیگر از نیروهای ارتش در روزهای آینده به مرز مکزیک فرستاده خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «راشاتودی»، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که چند هزار نفر دیگر از نیروهای ارتش در روزهای آینده به مرز مکزیک فرستاده خواهند شد.

این در حالی است که کاروان دیگری از مهاجران از هندوراس در حال حرکت به سوی مرز آمریکا هستند.

«پاتریک شاناهان»، سرپرست پنتاگون به خبرنگاران گفت که وزارت امنیت داخلی آمریکا هم خواستار قابلیت های نظارتی بیشتر در مرز آمریکا و مکزیک شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ماه اکتبر دستور استقرار شش هزار نیروی نظامی را در مرز جنوبی آمریکا صادر کرده بود.

منتقدان ترامپ در پی صدور این دستور ،او را متهم به اجرای یک نمایش خطرناک در آستانه انتخابات میان دوره ای نوامبر کرده بودند.

اکنون سه هزار و 600 نفر از این نیروها به پایگاه های خود بازگشته اند اما هنوز دو هزار و 300 سرباز در مرز جنوبی آمریکا باقی مانده اند و گروه دیگری که تعدادشان معلوم نیست هم قرار است به این نیروها اضافه شوند.

در اوایل ماه جاری این اختیار به شاناهان داده شد تا ماموریت نیروهای مستقر در مرز مکزیک-آمریکا را تا پایان ماه سپتامبر تمدید کند.

این در حالی است که دو هزار و 200 نیروی گارد ملی هم در مرز جنوبی آمریکا مستقر شده اند.

ترامپ برای سرکوب آنچه او آن را مهاجرت های غیرقانونی می داند وعده ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک را داده است،اقدامی که با مخالفت شدید دمکرات ها مواجه و منجر به طولانی ترین تعطیلی دولت در آمریکا شد.

کنگره کمتر از سه هفته فرصت دارد تا لایحه امنیت مرزی را برای امضای ترامپ در اختیار او قرار دهد،در حالی که هنوز نشانه ای از توافق میان دو طرف در این زمینه مشاهده نشده است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج