اندیشکده ویلسون: طالبان از موضع قدرت وارد گفت‌وگو با آمریکا شده است


اندیشکده ویلسون: طالبان از موضع قدرت وارد گفت‌وگو با آمریکا شده است

عضو ارشد اندیشکده «ویلسون» اظهار داشت که طالبان از موضع قدرت با آمریکا وارد مذاکره شده و اگر از روند گفت‌وگوها راضی نباشد به راحتی از مذاکرات خارج می‌شود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مایکل کوگلمن» مسئول بخش آسیای جنوبی اندیشکده «ویلسون» اظهار داشت: گفت‌وگوهای طالبان با آمریکا از نظر اینکه اعضای ارشد این گروه در آن حضور دارند حائز اهمیت است با این حال تا وقتی که اظهارات طالبان در این باره مثبت‌تر نشود انتظارها برای برقراری توافق صلح نیز باید کنترل شود.

به گزارش «اکسیوس»، کوگلمن درباره موضع آمریکا در برابر خواسته‌های طالبان نوشت: باید منتظر ماند و مشاهده کرد که آیا واشنگتن برای کسب ضمانت از طالبان برای پایبندی به قانون اساسی افغانستان پافشاری می‌کند تا دستاوردهایی که به سختی کسب شده از جمله حقوق زنان از بین نروند؟

وی افزود: مهم‌تر از همه آیا آمریکا تا زمانی که از طالبان تضمین‌های روشنی را درباره با اعلام آتش‌بس و آغاز گفت‌وگوها با کابل ارائه کند از خروج نظامیانش از افغانستان جلوگیری می‌کند؟

عضو ارشد اندیشکده ویلسون همچنین تصریح کرد: طالبان اهرم‌های زیادی در دست دارد و از موضع قدرت مذاکره می‌کند. اگر طالبان از روند جریان مذاکرات راضی نباشد رهبران آن به راحتی از روند گفت‌وگوها خارج شده و پیشرفت‌های دلگرم کننده روزهای اخیر را از بین می‌برند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت