رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به شرایط اقلیمی، آذربایجان شرقی توسعه سیستم‌های گلخانه‌ای را مدنظر قرار دهد تا علاوه بر معیشت کشاورزان برای اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی نیز شرایط فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ، بیان کرد: امسال نیز مجوز دریافت اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای آبیاری تحت فشار و راه‌اندازی سیستم‌های گلخانه‌ای را از رهبر معظم انقلاب در نظر داریم تا دریافت کنیم. رئیس مجلس شورای اسلامی همجواری آذربایجان شرقی با کشورهای دیگر را پتانسیلی برای صادرات دانست و افزود: تلاشمان برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم است و در این راستا از استاندار آذربایجان شرقی درخواست کرده‌ایم تا اختیارات مورد نیاز در سطح چند وزارت‌خانه را به ما اعلام کند تا پیگیری کنیم.

وی با اشاره به نگرانی موجود در خصوص بودجه فرهنگی کشور، گفت: به کمیسیون تلفیق نیز اعلام کرده‌ام که توسعه متوازن تمامی بخش‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گسترده فعالیت دولت وسیع شده است، بیان کرد: بخش زیادی از منابع کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود و بودجه کمی معادل ۶۵ هزار میلیارد تومان به بخش عمرانی باقی می‌ماند. البته حل این مشکل کار یکی دو روز نبوده و زمان‌بر است و در این راستا سخت‌گیری‌هایی برای جذب نفرات در دستگاه‌های دولتی انجام شده است.

لاریجانی با بیان اینکه سرمایه در گردش واحدهای تولیدی باید افزایش یابد، اظهار کرد: این سرمایه در گردش باید توسط بانک‌ها تأمین شود که یک سری از مؤسسات مالی مشکلاتی ایجاد کردند و در شورای سران قوا برای حل مشکلات بانک‌ها تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه دو راهکار برای حل مشکلات واحدهای تولیدی وجود دارد، اظهار کرد: باتوجه به قوانین، مسئولان می‌توانند در سطح استان با تغییر مدیر، فرد بهتری را برای اداره‌ی کارخانه انتخاب کنند، همچنین استانداران می‌توانند مشکلات واحدهای تولیدی دارای معوقات بانکی برای دریافت تسهیلات را حل کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نحوه‌ی برخورد حجت الاسلام آل‌هاشم با اقشار مختلف مردم در آذربایجان شرقی آرامش ایجاد کرده و نگاه طبیبانه ایشان در حل مشکلات دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان از دیرباز در رقم خوردن صحنه‌های تاریخی ایران جلو دار بود، بیان کرد: آذربایجان در زمان صفوی منجر به قوام بخشی ایران شد و در انقلاب مشروطیت و پیروزی انقلاب اسلامی نقش اصلی را ایفا کرد. همواره از مردم آذربایجان انتظار می‌رود در مقابل دشمنان آگاه باشند و با توجه ظرفیت بالای فرهنگی باید مسئولان نیز نگاه ویژه به مشکلات آذربایجان شرقی داشته باشند.

لاریجانی با بیان اینکه استاندار آذربایجان شرقی فرد سخت‌کوشی است، خاطرنشان کرد: نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی نیز افراد فعال، تلاشگر و متین هستند و این موضوع برای رفع مشکلات امیدواری ایجاد می‌کند.