پودر جنرال تونیک دینه چیست؟


پودر جنرال تونیک دینه چیست؟

پودر جنرال تونیک دینه (Dineh General Tonic) از مکمل‌های گیاهی اشتها آور است که به منظور رفع بی‌اشتهایی و تقویت بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورت مصرف صحیح و به اندازه، این مکمل عارضه جانبی خاصی ندارد.

پودر جنرال تونیک دینه چیست؟
ستاره |
سرویس سلامت - بدن انسان در هر زمانی ممکن است نیاز به مکمل‌های غذایی داشته باشد. دوران بارداری، شیردهی یا میانسالی زمان‌هایی هستند که بدن به مقدار بیشتری از ویتامین‌ها و مواد معدنی نیازمند است. علاوه بر این، ورزشکاران و بدنسازان هم باید میزان بیشتری از مواد مغذی و ویتامین‌ها را دریافت کنند. در چنین شرایطی، بهتر است از مکمل‌های موجود در داروخانه‌ها استفاده کرد. یکی از این مکمل‌ها پودر جنرال تونیک است. اگر اولین بار است نام این مکمل گیاهی به گوشتان می‌خورد؛ بد نیست ادامه این مطلب را دنبال کنید.


پودر جنرال تونیک چیست؟

جنرال تونیک نوعی پودر مکمل‌ گیاهی اشتها آور است که برای رفع ضعف عمومی، بی‌اشتهایی و تقویت بدن در دوران نقاهت بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف این مکمل در سالمندان، زنان شیرده و ورزشکاران و همچنین در افرادی که در اثر بی‌اشتهایی یا بعد از عمل جراحی دچار کاهش وزن شده‌اند، توصیه می‌شود.

ترکیبات پودر جنرال تونیک شامل پودر میوه و ریشه چند گیاه دارویی و جو جوانه زده است. این مکمل حاوی جوانه جو، هویج، کاسنی، نخود، سویا و شنبلیله است و در سه طعم مختلف موز، توت‌فرنگی و کاکائو به بازار عرضه می‌شود.


نام‌های تجاری، موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی

نام‌های تجاری
-
موارد مصرف
رفع بی‌اشتهایی و لاغری تقویت عمومی بدن
عوارض در صورت مصرف صحیح و به اندازه، عارضه جانبی خاصی ندارد
اختلال دارویی در این رابطه با پزشک مشورت گردد


مقدار و نحوه مصرف پودر جنرال تونیک

بهتر است میزان دقیق مصرف این دارو توسط پزشک، تعیین گردد. به طور معمول بزرگسالان می‌توانند یک تا سه بار در روز و هر باز یک قاشق غذاخوری پودر جنرال تونیک را با یک لیوان شیر گرم و مقدار دلخواه شکر یا عسل مخلوط کرده و به عنوان میان وعده، میل کنند. این مقدار مصرف در کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال، نصف می‌شود.

پودر جنرال تونیک دینه چیست؟


نکاتی که در ارتباط با مصرف پودر جنرال تونیک باید بدانید

دارو را دقیقا طبق دستورالعملی که پزشک داده است، استفاده کنید. در صورت فراموش کردن مصرف یک نوبت از مکمل، به محض به خاطر آوردن نوبت فراموش شده آن را میل کنید. اما اگر تقریبا زمان نوبت بعدی رسیده است، نوبت فراموش شده را رها کرده طبق برنامه منظم خود عمل کنید و مقدار مکمل را دو برابر نکنید. فهرست تمامی داروهایی را که در حال استفاده از آن هستید (چه گیاهی و چه پزشکی) در اختیار پزشک قرار دهید. ممکن است برخی از داروها میزان اثربخشی داروهای دیگر را تحت تاثیر قرار دهند. چنانچه با مصرف این دارو دچار علائم حساسیت مثل تنفس سخت، تورم چهره، لب‌ها، زبان یا گلو شدید، مصرف را ادامه نداده و به اورژانس رجوع کنید. توصیه می‌شود این مکمل، با رعایت فاصله زمانی با سایر داروها، مصرف شود. از آنجایی که این مکمل حاوی ساکاروز است؛ بهتر است بیماران مبتلا به دیابت، آن را تنها با مشورت پزشک مصرف کنند. پودر جنرال تونیک در دوران بارداری و شیردهی، تنها با نظر پزشک باید مصرف شود.


روش های خانگی برای افزایش اشتها و چاقی

علاوه بر مصرف پودر جنرال تونیک دینه برای افزایش وزن و چاقی، می‌توان از جایگزین‌های طبیعی آن که در لینک زیر معرفی شده‌اند، استفاده کرد:

بیشتر بدانید:

چگونه چاق شویم؟ ( چاق شدن بدون عوارض) رژیم برای چاق شدن؛ ۲ برنامه غذایی ساده اما موثر

امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. خواهشمندیم درصورتی که تجربه مصرف این مکمل گیاهی را داشته‌اید، نظرات و دیدگاه‌های خود را در این‌باره با دیگر خوانندگان مجله ستاره در قسمت "ارسال نظر" به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...