شرایط برای رحم اجاره ای، بهترین گزینه کیست؟


شرایط برای رحم اجاره ای، بهترین گزینه کیست؟

برای پیشگیری از معضلات احتمالی در آینده در رحم جایگزین به زوج های نابارور توصیه می شود زن ثانویه از بستگان و آشنایان زن نابارور و خانواده نزدیک انتخاب شود.

برای پیشگیری از معضلات احتمالی در آینده در رحم جایگزین به زوج های نابارور توصیه می شود زن ثانویه از بستگان و آشنایان زن نابارور و خانواده نزدیک انتخاب شود.
محمد محمدی دادرس دادگاه خانواده دادگستری استان مرکزی گفت: استفاده از رحم جایگزین و یا اجاره ای از راه های فرزنددار شدن زوج های نابارور است که پس از گذراندن همه مسیرها و موفق نبودن آنها می توانند این شیوه را انتخاب می کنند.
محمدی افزود: زوج ها پس از تصمیم به باروری از طریق رحم جایگزین یا خود به دنبال فرد با شرایط رحم جایگزین هستند یا اینکه از سوی مراکز مشخص از جمله مراکز درمانی و بیمارستانی افرادی مطمئن به آنان معرفی می شود.
او توضیح داد: پس از شناسایی زن برای انجام رحم جایگزین بین متقاضی و خانواده قراردادی منعقد می شود و در این قرارداد شرایط از جمله هزینه ها 9 ماه نگهداری جنین و هزینه خوراک و پوشاک و درمان دوران بارداری مشخص می شود.
دادرس دادگاه خانواده دادگستری استان مرکزی گفت: برای پیشگیری از معضلات احتمالی در آینده در روش زادآوری رحم جایگزین به زوج های نابارور توصیه می شود زن ثانویه از بستگان و آشنایان زن نابارور و خانواده نزدیک انتخاب شود.
وی افزود: در صورتی که بستگان خانوادگی برای این مهم وجود ندارد تلاش شود زنی برای این کار انتخاب شود که گرایش به مصرف مواد مخدر نداشته و از مشکلات اخلاقی به دور و نسبت به مسایل شرعی تعهد کافی داشته باشد.
وی اظهار کرد: نبود مراکز مطمئن برای معرفی زنان سالم برای رحم جایگزین به شدت احساس می شود و می طلبد که با همراهی متولیان امر با شکل گیری این مراکز مشکلات ثانوی برطرف و فرزند آوری سالم شکل گیرد.
محمدی گفت: از هر پنج ازدواج یک زوج قادر به باروری نیست و برای کاهش مشکلات خدمات پزشک درمانی ارایه می شود که برخی با جراحی و برخی از روش های جایگزین بارداری صاحب فرزند می شوند.
محمدی به ایرنا افزود: افراد متقاضی این شیوه درمان باید با توجه و دقت کافی و رعایت مسایل شرعی و قانونی و به صورت محدود به این امر اقدام کنند، اگرچه قانون مشخصی در این مورد وجود ندارد اما قوانین مرتبط متعددی است که می تواند زمینه فرزند دار شدن زوج های بدون فرزند را فراهم کند.
وی اضافه کرد: بر اساس مواد 1158 و 1167 قانون مدنی مرد صاحب اسپرم و زن صاحب تخمک پدر و مادر نسبی فرزند محسوب می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم