لزوم احداث موزه دفاع مقدس در گیلان


لزوم احداث موزه دفاع مقدس در گیلان

گروه اجتماعی - فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه آثار و اسناد شهدا در حال فراموشی هستند، گفت: بیش از 30 از دفاع مقدس می‌گذرد اما استان گیلان هنوز موزه دفاع مقدس ندارد.

لزوم احداث موزه دفاع مقدس در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان امروز 11 بهمن ماه در دیدار فرماندهان دفاع مقدس با آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان که در سالن جلسات دفتر امام جمعه رشت برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، اظهار کرد: بیش از 30 از دفاع مقدس می‌گذرد اما استان گیلان هنوز موزه دفاع مقدس ندارد.

وی افزود: آثار و اسناد شهدا در حال فراموشی هستند، وقتی مجموعه‌ای منسجم برای حفظ آثار شهدا نباشد چگونه باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل آینده و جوانان و نوجوانان منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس گیلان از وضعیت خوبی برخوردار نیست، گفت: هزاران شرمندگی نزد شهدا داریم و در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی بسیاری از شهدا در حال فراموش شدن هستند، قدرتی که ما می‌توانیم از شهدا بگیریم پایان ناپذیر است.

تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان
در ادامه سرهنگ عباس بایرامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به ماموریت ۲۰گانه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: سه کارگروه جغرافیا، فرهنگی و اجتماعی و اشخاص برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان تشکیل شده است و این دانشنامه در سه جلد منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به جمع آوری ۹۷ هزار اسناد دوران دفاع مقدس توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، گفت: گیلان در دوران دفاع مقدس تعداد ۲۴ هزار جانباز، ۲ هزار و ۶۰۰ آزاده و ۸ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است برای حفظ و انتقال آثار شهدا نیازمند احداث موزه دفاع مقدس در استان هستیم.

وی با اشاره به انتشار ۶۰ عنوان کتاب توسط این اداره کل، گفت: تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس از موضوع‌های مهم محسوب می‌شود و از ۵۶۰ فرمانده از گردان به بالای گیلان تاکنون کمتر از ۱۰ تاریخ شفاهی تهیه شده است.

بایرامی با بیان اینکه ۱۲۶ شهید گمنام تاکنون در نقاط مختلف گیلان خاکسپاری شدند، گفت: هر کدام از مزار شهدای گمنام باید به مکان فرهنگی تبدیل شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403