22 واجب فراموش‌شده در جامعه داریم/ توجه به تفسیر قرآن و نماز در کنار مهدویت


22 واجب فراموش‌شده در جامعه داریم/ توجه به تفسیر قرآن و نماز در کنار مهدویت

گروه حوزه‌های علمیه ــ حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه 22 واجب میلیونی فراموش‌شده در کشور داریم که بر زمین مانده است، تاکید کرد: مبلغان در کنار ترویج مهدویت به نماز و تفسیر قرآن هم بپردازند.

22 واجب فراموش‌شده در جامعه داریم/ توجه به تفسیر قرآن و نماز در کنار مهدویتبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم، امروز، 11 بهمن‌ماه، در همایش انقلاب و مهدویت در جمکران با بیان اینکه همه شبهات مهدویت با تحلیل انقلاب حل می‌شود، گفت: در مورد مهدویت می‌پرسند که آیا می‌شود طواغیت نابود شوند. می‌گوییم که بله، نمونه آن در انقلاب اسلامی، فراری شدن شاه و سقوط او بود. می‌پرسند آیا می‌شود یک نفر حکومت تشکیل دهد؟ در جواب می‌گوئیم که نمونه آن امام(ره) بود. می‌پرسند که آیا می‌شود فردی از طبقه پائین حاکم شود؟ نمونه آن شهید رجائی در انقلاب بود.

وی با طرح این سؤال که آیا می‌شود دانشمندان با امام زمان(عج) بیعت کنند و در مقابل این همه تجهیزات نظامی، امام زمان(عج) ظهور کند و مردم یک دفعه متحول شوند؟ افزود: همه این موارد در انقلاب تجربه پیدا کرد و در آینده هم شدنی است؛ اقشار مختلف مردم با امام(ره) همراه شدند.

قرائتی ادامه داد: عده‌ای از انقلاب ریزش کرده و همچنان عده‌ای در حال ریزش هستند ولی بیش از این تعداد، افرادی به انقلاب می‌پیوندند؛ اگر بچه چند آخوند از دین فرار کنند، تعداد بیشتری بچه غیرآخوند به این جرگه روی می‌آورند که اخیراً این مسئله را در جایی شاهد بودم.

وی با بیان اینکه روایت داریم که وقتی امام(عج) تشریف می‌آورند یک شبه همه مشکلات امر ایشان حل می‌شود، ادامه داد: برخی می‌گویند که دنیا باید پر از ظلم شود تا امام(عج) بیاید و حرف خود را به روایت منتسب می‌کنند؛ در حالی که روایت نفرموده که همه دنیا باید پر از ظالم باشد، بلکه فرموده پر از ظلم؛ یعنی چند تا آدم در دنیا همه دنیا را از ظلم پر می‌کنند؛ بنابراین این استدلال که همه باید ظلم کنند تا امام(عج) بیایند مبنای درست ندارد.

22 واجب فراموش‌شده در جامعه داریم/ توجه به تفسیر قرآن و نماز در کنار مهدویت

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه دعای ندبه کارنامه امام زمان است، تصریح کرد: وظیفه ما قرائت دعای عهد است تا عهد ببندیم و آن را پررنگتر کنیم. باید به آن عمل داشته باشیم و بدانیم که امام زمان(عج) محافظ ما هست.

وی افزود: کسانی که در عرصه مهدویت تلاش می‌کنند چند منظوره باشند و در خدمت نماز و تفسیر هم باشند؛ روحانیون جلسه تفسیر داشته باشند و در مورد نماز هم تبلیغ کنند و بدانیم امام زمان(عج) خدمات خالصانه ما را می‌پذیرد.

قرائتی ادامه داد: مباحث مهدویت گارد ویژه علمی نیاز داشت که بنیاد مهدی موعود(عج) در این راستا ایجاد شد و برنامه‌های متعددی در مورد مهدویت دارد؛ امروز در مرکز تخصصی مهدویت بیش از 300 استاد در این زمینه داریم که بیش از هزار و 500 سفر انجام داده و به تبلیغ تخصصی پرداخته‌اند.

وی افزود: پیام‌های مهدوی را در قالب بروشور ترویج کنیم و بدانیم کارکردن در مورد امام زمان(عج) پست لازم ندارد و مزدش را خود امام(عج) با عنایتشان می‌دهند.

قرائتی با بیان اینکه دانشگاه‌هایی مانند امام صادق(عج)، مفید، مدرسه عالی شهید مطهری، مؤسسه امام خمینی(ره)، مؤسسه دارالحدیث نیروهایی تربیت کرده‌اند، ولی مانند بقیه در ادارات کار می‌کنند، تأکید کرد: اگر همین افراد هر کدام کلاس درس داشتند نیروهای زیادی تربیت می‌شد و امروز نیروهای متعهد زیادی در پست‌های کشور داشتیم.

وی با بیان اینکه 22 واجب فراموش شده داریم، ادامه داد: کارهای بر زمین‌مانده زیادی وجود دارد که نماز و زکات دو مورد آن است. بنده نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشته و این موارد را تشریح کردم و ایشان فرمودند که کسی نداریم پیگیری کند، خودتان شروع کنید و این کار را آغاز کرده‌ایم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...