استفاده از سیستم نوین آبیاری در 2 میلیون و 50 هزار هکتار از اراضی کشور


استفاده از سیستم نوین آبیاری در 2 میلیون و 50 هزار هکتار از اراضی کشور

وزیر جهادکشاورزی گفت: طی پنج سال گذشته موفق شدیم که در 800 هزار هکتار در سطح کشور از سیستم نوین آبیاری استفاده کنیم و در مجموع در دو میلیون و50 هزار هکتار سطح سیستم آبیاری اجرا شده است.

‌به گزارش ایسنا‌، محمود حجتی در مراسم بهره‌برداری ۱۳۰ طرح عمرانی، کشاورزی و تولیدی استان قزوین، تصریح کرد: توفیق می‌خواهد آدم بتواند به همنوع خود کمک کند هدف از خلقت بشر عبادت پروردگار است، عبادت نیز در خدمت به خلق خلاصه می‌شود.


وی افزود: اگر فلسفه اخلاقیات در اسلام را بررسی کنیم به خدمت به خلق می‌رسیم، آیات و سفارش زیادی در حوزه زکات، ایتام و رسیدگی به فقرا وجود دارد.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه استاندار قزوین یکی از افتخارات مدیریت کشور است، مطرح کرد: قزوین استان نخبه پرور است و در حوزه کشاورزی ظرفیت‌های خوبی دارد با بهره‌وری از این ظرفیت‌ها قزوین می‌تواند پیشران توسعه باشد.

وی عنوان کرد: اگر ظرفیت‌هایی را که خداوند به ما عطا کرده است را خوب ببینیم و در چارچوب ملاحظات زیست‌محیطی بهره‌برداری کنیم نباید در تأمین ارزاق مشکلی داشته باشیم.

حجتی تأکید کرد: استان قزوین در این زمینه همواره پیشرو بوده است و امیدوارم طرح‌های مورد نیاز استان را با کمک و همکاری همدیگر اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مطرح شده توسط کشاورزان قزوین مسئله قنوات است، قنات‌ها مغفول ماندن در حالی که میراث آبا و اجدادی ما هستند و در حال حاضر مورد بی‌مهری نسل ما قرار گرفته است، امیدواریم بیشتر به این مسئله بپردازیم در حفظ آن‌ها گام برداریم.

وزیر جهادکشاورزی یادآور شد: قنات بهترین روش آبیاری و سازگار با محیط زیست و سفره‌های زیرزمینی است، سطح روستایی آب را حفظ و از نشست‌ها جلوگیری می‌کند، حفر چاه باعث آسیب به قنات می‌شود.

وی با اعلام اینکه دو میلیون و۵۰ هزار هکتار سطح در کشور تحت پوشش آبیاری نوین قرار دارد، اضافه کرد: در پنج ساله گذشته موفق شدیم ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور را مجهز به سیستم نوین آبیاری کنیم.

حجتی تأکید کرد: استان قزوین نیز در این حوزه خوب وارد شده است و اعلام شده است که ۷۰۰۰ هکتار تا پایان سال به سیستم آبیاری مجهز می‌شود که به نوعی رکوردشکنی است.

وزیر جهادکشاورزی در پایان بر مورد توجه قرار گرفتن گلخانه‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام

دبیر: ز‌هرا حبیب پور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس