پرداخت بیش از 146 میلیارد تومان از اعتبار صندوق توسعه ملی/ توسعه گردشگری اولویت استانداری و‌ دستگاه‌های دولتی قزوین است


استاندار قزوین گفت: مبلغ ۹۳ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی سهم اولیه استان قزوین بوده که تاکنون بیش ۱۴۶ میلیارد تومان از این اعتبار را برای پرداخت به طرح‌های کارآفرینان جذب و به کارآفرینان روستایی پرداخت شده...

استاندار قزوین گفت: مبلغ ۹۳ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی سهم اولیه استان قزوین بوده که تاکنون بیش ۱۴۶ میلیارد تومان از این اعتبار را برای پرداخت به طرح‌های کارآفرینان جذب و به کارآفرینان روستایی پرداخت شده است.

پرداخت بیش از 146 میلیارد تومان از اعتبار صندوق توسعه ملی/ توسعه گردشگری اولویت استانداری و‌ دستگاه‌های دولتی قزوین استبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالمحمد زاهدی» استاندار قزوین در نشست با خبرنگاران تور رسانه‌ای معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری گفت: استان قزوین به لحاظ جغرافیایی از موقعیت ممتازی در کشور برخوردار است به طوری‌که قزوین در مسیر ۱۱ استان شمال، شمال غرب و غرب کشور قرار دارد.

استاندار قزوین ضمن قدردانی از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، تصریح کرد: از نظر رتبه در عملکرد استانی در جذب و پرداخت اعتبارات اشتغال‌زایی، قزوین همواره بین چهار استان برتر کشور بوده که این آمار هرماه پس از ارزیابی تغییر می‌کند.

وی افزود: اعطای وام اشتغال‌زایی روستایی یکی از اقدامات ارزشمند دولت دوازدهم است که این اعتبارات به طرح‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و تولیدی در روستا‌های قزوین اختصاص یافته است.

استاندار قزوین تصریح کرد: مبلغ ۹۳ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی سهم اولیه قزوین بوده است که ما تاکنون بیش ۱۴۶ میلیارد تومان از این اعتبار را برای پرداخت به طرح‌های کارآفرینان جذب کرده و به کارآفرینان روستایی پرداخت کردیم.

زاهدی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با بانک سینا اشاره کرد و گفت: مبلغ ۳۸ میلیارد تومان نیز از منابع این بانک به متقاضیان طرح توسعه اشتغال روستایی پرداخت شد که پیش بینی می‌کنیم در مجموع منجر به ایجاد ۴ هزار شغل در روستا‌های استان شود.

استاندار قزوین بیان کرد: اگر چه بخش عمده این تسهیلات، در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و دامداری است، اما طرح‌های متعددی در حوزه گردشگری، مانند بومگردی، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی در روستا‌ها و اماکن گردشگری روستایی قزوین نیز از این اعتبارات اشتغال‌زایی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: در گذشته تسهیلات روستایی و شهری به طرح‌های خود اشتغالی و زودبازده پرداخت انجام می‌شد؛ البته رقم این تسهیلات از یک تا ١٠ میلیون و کم بوده و نظارت هم خیلی ضعیف بود.

استاندار قزوین درباره نحوه نظارت بر تصویب و اعطای تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی بیان کرد: اجرای طرح کنونی پرداخت تسهیلات از صندوق توسعه ملی از همان ابتدای ثبت درخواست به دقت نظارت می‌شود.

زاهدی افزود: جدا از دفتر امور روستایی استانداری، بانک عامل نیز با توجه به پیشرفت فیزیکی طرح، تسهیلات را بخش بندی کرده و پرداخت می‌کند، این روش پرداخت بهترین شیوه نظارت است چونه ارقام بزرگ به یکباره پرداخت نمی‌شود.

استاندار قزوین بر اهمیت آموزش مهارت‌های شغلی به روستاییان تاکید کرد و افزود: این آموزش‌ها رایگان بوده و توسط سازمان فنی و حرفه‌ای و در امور روستایی کشور انجام می‌شود. این آموزش‌ها هدفمند است و برای مهارت و مشاغل پایدار برنامه ریزی و اجرا می‌شود؛ در غیر این صورت منابع، امکانات و اعتبارات به هدر می‌رود و خود روستاییان نیز پس از مدتی نا امید می‌شوند.

استاندار قزوین گفت: ما علاوه بر تثبیت نرخ اشتغال در صنایع کوچک، تلاش کرده‌ایم کشاورزی را با هدف «مدیریت مصرف آب»، به سمت روش‌های جدید آبیاری و ایجاد گلخانه هدایت کنیم.

زاهدی افزود: قزوین فقط یک استان صنعتی نیست؛ اگر چه یک درصد وسعت کل کشور را دارد، اما ۴۵ درصد محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه کمبود و آلودگی آب تهدیدی جدی برای استان قزوین است، خاطر نشان کرد: به دلیل برداشت بی رویه آب از منابع زیر زمینی، در برخی از مناطق شرایط مناسبی نداریم، اما با توجه به اجرای طراحی شبکه‌های آبیاری و اقدامات که از گذشته در دشت قزوین انجام شد، در بیشتر روستا‌ها وضعیت مناسبی در بیشتر روستا‌ها داریم.

استاندار قزوین تاکید کرد: صنایع باید مصرف آب کمی داشته باشند، باید همه سر ریز‌های آب شهری و روستایی و پساب‌ها را در صنایع کشاورزی استفاده کرد تا کمبود و میزان مصرف آب را مدیریت کنیم.

وی افزود: برای آینده چند طرح آبیاری جدید را اجرا می‌کنیم تا بتوانیم دشت قزوین را احیا کنیم.

استاندار قزوین ضمن قدردانی از رسانه‌های حاضر در این تور گفت: رسانه‌ها ارتباطی قوی با مخاطب و مردم دارند؛ آن‌ها مهمترین کانال برای معرفی اقدامات مدیران، دستاوردها و نتایج برنامه‌ها و پروژه‌ها به‌ویژه پروژه‌های روستا‌یی هستند. این اتفاق به نفع خود استان‌ها است و ما همواره با رسانه‌ها همکاری نزدیکی داریم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)