فصل جدید «شب سینما» با سید حسن حسینی روی آنتن می رود


فصل جدید «شب سینما» با سید حسن حسینی روی آنتن می رود

سید حسن حسینی از امشب «شب سینمای» شب های هنر را اجرا می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ با پایان فصل اول «شب سینما» از مجموعه برنامه «شب های هنر»، اجرای مسعود فراستی در این برنامه به پایان رسید و از امشب با اجرا و کارشناسی سید حسن حسینی گفتگوی های سینمایی تقدیم مخاطبان می شود.


حسن حسینی فارغ‌التحصیل رشته‌ علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد و منتقد و پژوهشگر سینمای ایران که از تالیفات او می توان به «کتاب ساخت ایتالیا»،(۱۳۸۹)؛ «کتاب فرهنگ کوچک وحشت»؛ «مجموعه مقالاتی در نشریات اندیشه پویا،سینما و ادبیات» و… اشاره کرد.


حسینی امشب (11 بهمن) در هفدهمین نشست «شب سینما»، میزبان روبرت صافاریان منتقد فیلم و مستند ساز،خواهد بود تا به موضوع «سینما و ایدئولوژی» بپردازد.


آیا هنر بیان فرهنگی یک ایدئولوژی است؟ و همواره می کوشد تا نگرش‌ها و دیدگاه‌های یک گروه خاص را دربرداشته باشد؟ برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید نسبت میان هنر و ایدئولوژی را مشخص کرد. نسبتی که البته با نگاهی تاریخی به آن مجالی بی‌پایان برای طرح و بحث مسائل مختلف است. مسائلی که طبق هر ایستگاهی در تاریخ می توان رابطه میان دولت/ حکومت و هنر را در آن مورد ارزیابی قرار داد. رابطه ای که از نگرش های مد نظر حاکم تا نگرشی که در هنر ظهور و بروز پیدا می کند قابل ردیابی است.


«شب سینما» پنجمین شب از « شب های هنر» با محوریت بررسی مفاهیم تخصصی سینما و نقد آن ها ، به تهیه کنندگی سلمان وکیلی ، هر چهارشنبه شب ساعت 23 به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می شود.

پایان پیام/298

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان