مسابقات بین المللی قرآن کریم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است


مسابقات بین المللی قرآن کریم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مسابقات بین المللی قرآن کریم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی تحولات عظیمی در عرصه قرآنی ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید مصطفی حسینی» امروز سه شنبه نهم بهمن ماه در جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور و مراسم رونمایی از پوستر سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و همایش تجلیل از دستگاه های برتر و نمایندگان اعزامی به مسابقات بین المللی قرآن کریم که در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی تحولات عظیمی در عرصه قرآنی ایجاد کرد.


رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: مسابقات بین المللی قرآن کریم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است در این چهار دهه مسابقات کارکرد اجتماعی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشته که همه بیانگر رشد فعالیت های قرآنی و متوقف نشدن جریان مسابقات قرآنی در ایران بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی پیوند قرآن با مسائل اجتماعی و مردمی را بسیار حائز اهمیت دانست و ابراز کرد: طی این مسابقات قهرمانان قرآنی که به واسطه مسابقات کشف شدند و امروز به عنوان اساتید بین المللی ایفای نقش می کنند و دارای کرسی و جایگاه کشوری هستند و این از برکاتی بوده که مسابقات در طول این چهل سال داشته است.


مسؤول مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: با همه اختلاف سلایقی که در زمینه کمی و کیفی مسابقات وجود دارد اما شاهد آن هستیم که جریان مسابقات قرآنی در کشور متوقف نشده و این یک روند رو به رشدی است که در طی این چند سال داشتیم.


وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی در جمهوری اسلامی دارای یک برنامه جامع و یک سند راهبردی است، ابراز کرد: تلاش می شود با یک فرآیند علمی مسابقات بین المللی قرآن به اوج خود برسد و موثرتر برگزار شود ما باید بتوانیم مباحث قرآنی را با مسائل اجتماعی و مردمی پیوند دهیم و مردم خود پای این مسابقات باشند در این صورت است که این مسابقات دیده می شود.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: اگر بتوانیم مانند اتفاقی که در اربعین می‌افتد و مراسم با شکوه اربعین مردمی برگزار می شود در همه عرصه های مسابقات قرآنی و مسائل آن به این سمت و سو حرکت کنیم می توانیم شاهد دستاوردهای خوبی در عرصه قرآنی باشیم.


مسؤول مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهمیت تعاملات قرآنی، گفت: مسابقات قرآنی مسابقات سازمان اوقاف نیست اگر امروز می بینیم وزارت آموزش و پرورش با جدیت وارد کار شده و نهادهای دیگر همکاری دارند بیانگر تعاملات خوبی است که در عرصه مسابقات قرآنی با دیگر دستگاه ها برقرار است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس