تجدید میثاق مردم و مسئولان با آرمان‌های امام خمینی(ره)


تجدید میثاق مردم و مسئولان با آرمان‌های امام خمینی(ره)

همزمان با 12بهمن آغاز دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مردم، مسئولان و نیرو‌های مسلح در حرم مطهر با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق و بیت ایشان را گلباران کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، تجدید میثاق مردم و مسئولان با آرمان‌های امام خمینی(ره)در این مراسم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، در ساعت نه و سی و سه دقیقه و همزمان با ورود امام خمینی به ایران در دوازدهم بهمن1357 و با طنین الله اکبر و سرود «خمینی ای امام» نسل چهارم انقلاب این روز را گرامی داشتند.

آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قم در این مراسم با گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، تقارن دهه فجر امسال با ایام فاطمیه را ریشه داری انقلاب اسلامی ایران در قیام حضرت زهرا ارزیابی کرد و پایبندی به شعارهای اصلی انقلاب را مهمترین وظیفه ی امروز آحاد مردم و مسئولان خواند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حفظ استقلال، ولایتمداری، التزام به شرع مقدس، بی اعتمادی به دشمن، حفظ دستاوردها و تقویت اعتماد مردمی و به ویژه اعتماد به جوانان، روحیه بسیجی و پرهیز از اشراف زدگی را از جمله الزامات پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی و آرمانهای آن عنوان کرد.

امام جمعه قم گفت: دولت و ملت باید از هرکاری که به استقلال کشور آسیب می زند پرهیز کنند.

وی افزود: ولایتمداری نقش کلیدی در پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی در چهاردهه گذشته داشته و باید مراقب بود این امر تحریف نشود.

آیت الله سعیدی گفت: باید از ورود فرهنگ روبه انحطاط غرب و بیگانه و نفوذ آن جلوگیری و ملتزم به احکام شرع مقدس بود.

وی بی اعتمادی به دشمن و توکل بر خدا و خود را رمز توفیق چهل ساله ملت ایران ارزیابی کرد و با اشاره به تداوم فتنه انگیزی دشمنان گفت: آنها هیچ وقت قابل اعتماد نبوده و نیستند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، با بیان اینکه ملت ایران در چهل سال گذشته هیچگاه طلبکارانه و منفعت طلبانه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن دفاع نکرده، افزود: نباید اجازه داد امروز دشمن با سیاه نمایی این معادله را برهم بزند و مسئولان مراقب باشند اعتماد و اطمینان مردم حفظ و تقویت شود.

اجتماع کنندگان در حرم مطهر سپس مسیر حرم تا بیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را با سردادن شعارهای انقلابی طی کردند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در جوار بیت امام راحل بر افراشته شد.

در ادامه این مراسم مردم، مسئولان و نیروهای مسلح با حضور در بیت امام خمینی(ره) و نثار گل به تمثال ایشان، با آرمانهای انقلاب اسلامی و امام راحل تجدید میثاق کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو